• Anonym (syster)

får inte komma på systers bröllop då jag har barn och det är barnfritt

min syster ska gifta sig och jag kan inte komma då jag är ensamstående och har barn och ingen barnvakt (ingen pappa med i bilden) alla nära vänner och familj ska ju på bröllopet så finns ingen som kan ta barnen.
    min systers blivande mans bror kommer med sitt barn och det är helt okej bara föratt barnens mamma gått bort i sjukdom för ett par år sen...

det tycker dem är helt annorlunda än min situation....? det är ju synd om det barnet som ingen mamma har... men mina barn har ju ingen pappa med så vaksamma....det är ett barnfritt bröllop och dem vill inte ha barn med på sin dag och tycker jag ska respektera det!

jag blir väldigt besviken och ledsen över att behöva sitta ensam hemma denna dagen då min syster ska gifta sig! :(

• Svar på tråden får inte komma på systers bröllop då jag har barn och det är barnfritt
  • Anonym (?)

Låter inte klokt..knasiga människor :O

• Stepph

Känner du verkligen inte en enda person som kan vara barnvakt en dag?

• slutatsnusa

men du får väl skaffa dig en barnvakt som du pröjsar?
    hur svårt kan det vara?
    sätt upp en lapp i din lokala butik
    sök på nätet
    prata med kompisar och lekkamraters föräldrar osv
    kan ju vara bra att ha en barnvakt även vid andra tillfällen

• Anonym (syster)

nej jag känner tyvärr ingen som kunde då. och ta en barnvakt som jag inte känner känns ju inte aktuellt och inte så snällt mot barnen.

• MadHatter

Det är inte konstigt att ha helt barnfritt bröllop. Om man vill lösa det går det iftast.

Däremot är det ju väldigt konstigt att en annan förälder får ta med sig sitt barn för att det är mer "synd om barnet". Väldigt märkligt agerande och väldigt märklig motivering.

• slutatsnusa
    Anonym (syster) skrev 2014-03-15 12:16:32 följande:
    nej jag känner tyvärr ingen som kunde då. och ta en barnvakt som jag inte känner känns ju inte aktuellt och inte så snällt mot barnen.

är bröllopet imorn eller???
    när mina barn var små hade vi tre olika tonårstjejer som hjälpte oss när det behövdes
    jag såg till att de träffade barnen vid flera tillfällen innan det blev skarpt läge
    låter som om du vill försätta dig i ett martyrskap snarare än lösa problemet dvs skaffa en barnvakt
  • viseversa

Låter helt galet. Förstår att du är ledsen. Är det barnfritt ska det gälla ALLA med barn inte bara dig och dina barn=(

• Mika86

hade jag varit i din sits så visst ärdet tråkigt att inte få gå dit men jag hade inte gått dit.
    att broderns barn är välkommet men inte ditt, det är för jävligt.
    att betala en vilt främmabde människa som barnvakt, nej tack.
    hade absolut inte gått

• Anonym (syster)

har heller inte ekonomi för att ha en betalande barnvakt... tyvärr

• JECJ

Är det ett överraskningsbröllop? Annars så brukar man ju veta om ett bröllop många månader innan, då kan man ju introducera vilken barnvakt som helst. Barnen borde ju klara av att vara bland andra vuxna? På dagis/ skola så kommer det ju ofta in vikarier m.m,

Svar på tråden får inte komma på systers bröllop då jag har barn och det är barnfritt