• v 14 orolig

orolig! hjälp

Såhär ligger det till. Är gravid i vecka 14+5 och förra lördagen när jag var 13+5 så var jag på en tjej kompis 25 års fest. Mot kvällen kände jag mig konstig och for hem, kunde inte sova. Visade sig att jag fått i mig en dos med amfetamin (LÄS: jag är inte någon missbrukare. Jag är en hälsomänniska, vegetarian, dricker ej alkohol, brukar inte nikotin och dricker vare sig kaffe eller te. Lever med naturen så att säga och droger är inget jag skulle ta frivilligt! så jag vill INTE få kommentarer om drogmissbruk blabla!!) I alla fall nu är jag så sjukt orolig för att vårt älskade barn ska ha fått någon skada eller något.. vi har verkligen försökt i ca 1 år på att bli gravida och nu när vi äntligen blivit det så händer det här. Vad tror ni?

• Svar på tråden orolig! hjälp
  • carro93

Skulle ha kontaktat vården! Tror inte att det är någon fara med ditt barn men hör med dom iaf! Lycka till. 

• Mak86

Risken är större att dö av ett myggbett än att det skulle ha hänt ditt barn något av en amfetamin "dos". Det finns gravida kvinnor som missbrukar under hela graviditets perioden. Jag jobbar som behandlingspedagog med inriktning just inom droger. Är du trots allt orolig så kan du kontakta vårdcentralen. Men ser som sagt absolut ingen risk för ditt barn.

• Irie

Du förstår säkert att du borde byta umgänge.till frågan då, nej förmodligen har inte en dos amfetamin skadat fostret men det finns ju en anledning att olika läkemedel och droger är ansedda som skadliga. Och som ovanstående skriver så finns det gravida som missbrukar hela graviditeten( dock kan ju skador visa sig senare i livet på barnet. Men kontakta vården om du är orolig. Och gör en polisanmälan då du uppenbarligen blivit drogad (om du ej intagit det medvetet,vilket du skriver att du inte gjorde).. Lycka till med graviditeten!

Svar på tråden orolig! hjälp