• chiapudding

Var finns billigaste lerkrukorna?

Jag har sått en del nu o vill fortsätta med det. Nu är det dags att plantera om och jag har massor med plantor. Häpnar när jag ser priserna i de icabutkerna jag varit. Jag kan ju inte betala 30 kr för en inte alltför stor kruka o sen 19 kr för ett fat till. Behöver ju kanske 20 krukor!!! Kanske lever jag i en drömvärld men jag hade förväntat mig mycket mycket billigare priser. Har inte alltför lätt att ta mig till butiker som ligger på bilavstånd typ plantagen o sånt, men vet ni att det skiljer stort i pris så får jag lösa det. Vågar dock inte lägga en dag på det om det visar sig vara lika dyrt där.

• Svar på tråden Var finns billigaste lerkrukorna?
  • kaffeamanda

Ska du inte visa krukorna så går det att göra av halva mjölkförpackningar eller gamla burkar från krossade tomater

• chiapudding

Tack för tips och ideer. Men. Loppisar har jag tittat på, inget napp. Jag sår första omgången i de förpackningar du nämner, men de växer :) och behöver mer utrymme :(

• Crea Diem

Konservburkar är snygga som krukor. Pizzerior och restaruanger brukar ha jättestora.....

• Harmagedon
    chiapudding skrev 2014-03-15 18:28:24 följande:

Tack för tips och ideer. Men. Loppisar har jag tittat på, inget napp. Jag sår första omgången i de förpackningar du nämner, men de växer :) och behöver mer utrymme :(

Vill inte vara trist och tråkig men är växterna redan nu förstora för mjölkpaket kommer de antagligen inte klara utflyttningen så bra. Vad är det du har sått?
  • Purpurbräcka
    chiapudding skrev 2014-03-15 15:22:35 följande:
    Jag har sått en del nu o vill fortsätta med det. Nu är det dags att plantera om och jag har massor med plantor. Häpnar när jag ser priserna i de icabutkerna jag varit. Jag kan ju inte betala 30 kr för en inte alltför stor kruka o sen 19 kr för ett fat till. Behöver ju kanske 20 krukor!!! Kanske lever jag i en drömvärld men jag hade förväntat mig mycket mycket billigare priser. Har inte alltför lätt att ta mig till butiker som ligger på bilavstånd typ plantagen o sånt, men vet ni att det skiljer stort i pris så får jag lösa det. Vågar dock inte lägga en dag på det om det visar sig vara lika dyrt där.

Jag har köpt mina krukor lite pö om pö så det är inte förrän jag summerat kvitton i efterhand som jag insett hur mycket pengar det blir när man ska ha många... Jag brukar handla på plantagen eftersom jag har det nära till hands, men priserna är knappast lägre där än på ICA. Det är bara utbudet som är större. Om du inte vill spräcka din budget kanske du kan hitta några hyfsat snygga hinkar för en billig peng.
    I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • chiapudding

Harmagedon: Jag har sått paprika. De är omplanterade från de första små såddlådorna till lite mindre plastkrukor. Jag antar att det är ungefär lika stora som ett avklippt mjölkpaket skulle vara.

Jag har precis flyttat över dem dit och det är väl inte dags riktigt än för de större krukorna. Men jag vill ha dem hemma när det är dags. Vet hur fort det går med allt och vips har jag inte hunnit med och så är allt arbete förgäves.

Jag är osäker på om de någonsin kommer att flyttas ut vad gäller just paprikorna. Möjligen kommer de bo inne hela sitt liv? Jag har inget växthus.  

• Harmagedon
    chiapudding skrev 2014-03-17 12:18:52 följande:

Harmagedon: Jag har sått paprika. De är omplanterade från de första små såddlådorna till lite mindre plastkrukor. Jag antar att det är ungefär lika stora som ett avklippt mjölkpaket skulle vara.

Jag har precis flyttat över dem dit och det är väl inte dags riktigt än för de större krukorna. Men jag vill ha dem hemma när det är dags. Vet hur fort det går med allt och vips har jag inte hunnit med och så är allt arbete förgäves.

Jag är osäker på om de någonsin kommer att flyttas ut vad gäller just paprikorna. Möjligen kommer de bo inne hela sitt liv? Jag har inget växthus.  

Ah, då förstår jag.

De klarar sig oftast bra i ett skyddat söderläge om man är noga med avhärdning. Billigt kruktips är hink dylikt som man piffar upp med säckväv. Till den storleken på kruka funkar mattallrik bra som fat och sånna går att köpa billigt.
  • SebastianNilsson

Tjena vet att det är ett tag sen du ka ut detta men jag har lerkrukor för 3kr styck om det är intressant.

Svar på tråden Var finns billigaste lerkrukorna?