• Starkast

Varför har katten tappat rösten?

Hej!

Vi har två st utekatter som till sommaren fyller 3år. Den ena, kastrerad hankatt, är normalt sett en väldigt pratglad herre, men sedan 2dygn tillbaka har han tappat rösten! Han strävar och försöker men kommer bara ett "knaster".
    I övrigt är han precis som vanligt.... Själ mat från diskbänken, sover tätt in till oss, vill bli klappad och gosad med ofta, är ute mycket.

Vad kan vara fel?
    Kan de bli hesa?
    Bör jag oroa mig?

• Svar på tråden Varför har katten tappat rösten?
  • Akua

Haha gu så konstigt!! Har aldrig hört talas om detta förut...spännande om någon har några teorier?

Låter han typ hes eller?

• Starkast

Alltså, han låter inte hes. Tänk som ett "fyrverkeriknaster" i slowmotion. Ibland när han försöker mycket kommer ett sånt där gällt ljud man får ont i öronen av, har dock bara hänt vid ett par tillfällen.

Men han är helt som vanligt och aptiten är det INGET! fel på! Och inga av symptomen som stod i länken.

• Akua

Hehe ok. Huvudsaken är ju att han verkar som vanligt, äter dricker och gosar med er...som han gör! Om det var min katt skulle jag ringt till en veterinär och rådfrågat och framförallt veta om de har någon teori om varför han låter som han gör. Men jag skulle inte skynda mig att boka in ett dyrt besök då han verkar må tipptopp :)

• Starkast

Precis som jag tänkt.... Blir ett samtal på måndag. Har försökt googla men hittar inget som stämmer in. Det där knastrandet är lite skumt... Matvraket kanske har svalt något knastrande

Svar på tråden Varför har katten tappat rösten?