• Alva3

Vad tycker du om namnen på mina barn?

De heter Jacob William Alexander med William som tilltalsnamn, Adam Maximilian Johannes med Maximilian som tilltalsnamn och Melvin Valentin Thor med Valentin som tilltalsnamn. Vad säger namnen om familjen? Passar dem ihop? Vad tycker ni om namnen?

William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
  • Svar på tråden Vad tycker du om namnen på mina barn?
  • cirkusmusen

Svåra att uttala, tycker alla de tilltalsnamnen känns för konstlade. William gillar jag, men det heter så många. Maximilian känns onödigt, han kommer väl alltid kallas Max? Och Valentin är ett namn som får det att krypa under huden på mig, gillar det verkligen inte..

• Prosecco
    Jacob William Alexander: Fint.
    Adam Maximilian Johannes: OK.
     Melvin Valentin Thor: Fult.

Intressant att du gett en son ett namn som skulle fungera inom överklassen/övre medelklassen (Jacob Will..), ett som fungerar inom medelklassen (Adam Maximilian Johannes) och ett WT-/arbetarklassnamn (Melvin Valentin..)
  • Alva3

Jag vill bara säga att jag tar namn jag tycker är fina inte vilken klass de hör hemma i.

William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
  • Aspie

Fina namn var de allihopa, men det är nog för många för min smak. Jag tycker två namn är lagom, ett duger det med. Förstår inte grejen med att man sätter tilltalsnamnet som andra- eller tredjenamn heller riktigt. Varför har du valt att göra så?

• Natulcien

Jag tycker att de flesta namnen är jättefina, förutom Thor och Melvin som inte alls är i min smak. Men smaken är ju som baken, som tur är... Glad
    Tilltalsnamnen är ju lite långa, så man kan anta att det blir Ville, Max och Valle?

• fluu

Safe namn som inte väcker direkt anstöt någonstans. Utom Melvin då..

Och Thor är ju ett helt annat slags namn än de andra.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Gredelina
    fluu skrev 2014-03-15 19:08:02 följande:
    Safe namn som inte väcker direkt anstöt någonstans. Utom Melvin då.. Och Thor är ju ett helt annat slags namn än de andra.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Varför skulle ett namn som Melvin väcka anstöt?
Svar på tråden Vad tycker du om namnen på mina barn?