• hannica83

Brio barnvagn

Hej!
    Jag köpte ett beg. brio primo babyskydd till vår andra bil. Sen fick jag veta att man kunde köpa en vagn som man kunde sätta babyskyddet på genom att bara klicka i det. Tänkte det lät smidigt och började leta efter en brio sing barnvagn mest för att jag ville ha ett chassi att sätta vårt babyskydd i.
    Läst en del på blocket ang. att brio primo passar ihop med brio sing. Så jag köpte en beg. brio sing barnvagn. Hade tyvärr inte med mig babyskyddet utan tog för givet då det är samma årsmodell på dessa att det skulle passa.
    Men det passar inte ihop... Någon som har erfarenhet av brio och hur det funkar med just dessa modeller? Båda är som sagt från blocket så det är inga nya men är från samma år... Behövs nån adapter eller hur sätter man fast babyskyddet? Någon som har koll? För vi får inte ihop stolen med chassit... och vill gärna kunna ha chassit i bilen när bebis sover utan att väcka den lilla...

• Svar på tråden Brio barnvagn
  • Lindsey Egot the only one

Primo passar f.r.o.m 2010 modellen och fram tills de sista som producerades 2013. Men primo passar även på brio smile.

Du måste ha köpt en 2008-2009

• yoshimi

Du behöver köpa en adapter till vagnen för att kunna fästa babyskyddet.

• yoshimi
    yoshimi skrev 2014-03-16 06:42:18 följande:

Du behöver köpa en adapter till vagnen för att kunna fästa babyskyddet.

Jag rättar mig själv, skall tydligen inte behövas.
  • hannica83

Tack för era svar! ::)

Jag har en brio primo 09 och en sing 09. Så dessa två går alltså inte ihop?
    Skulle jag haft en brio smile för att matcha mitt babyskydd som är 09 alltså?! Eller?
    Vart köper man adapter, funkar adapter till 09:orna? Vet ni det?

hannica83 skrev 2014-03-16 11:51:44 följande:

Tack för era svar! ::)

Jag har en brio primo 09 och en sing 09. Så dessa två går alltså inte ihop?
    Skulle jag haft en brio smile för att matcha mitt babyskydd som är 09 alltså?! Eller?
    Vart köper man adapter, funkar adapter till 09:orna? Vet ni det?

Jo det ska de göra! Konstigt!

Det finns inga adapter till brio. De ska funka. Men frågan är om det är så att primo bara funkar fr.o.m. 2010 vagnarna? Ring och hör med brio. www.brio.net där finns kontaktuppgifterna.

Jag har brio primo samt sing från 2010 och min funkar på. Och den ska även funka på nya smile. Så det kan säker vara så att 2009 inte har denna funktion.

• Stajnich

Hej!
    Vi har en Brio sing från 2008. Efter lite bild-googlande så tog vi bara bort två plastbitar i själva fästet på vagnen. Då funkade vårt primo-skydd i vagnen. Du ska ta bort de där "markörerna" som visar rött eller grönt...

Lycka till!

Svar på tråden Brio barnvagn