Bilder på mitt x ligger kvar på hans facebook trots att jag tagit bort dom!
Jag har tagit bort ett par foton på mitt x i mina album på facebook. Bilder som jag alltså själv tagit, laddat upp och taggat honom i. Problemet som jag nu upptäckt är att bilderna ändå ligger kvar på hans profil!
Vi är inte vänner och bilderna är som sagt borttagna av mig så varför syns de fortfarande hos honom?
Då jag tagit bort bilderna så syns de inte på min sida och jag har alltså ingen möjlighet att "avtagga" heller.
(Jag tänker att det kanske kan de bero på att han är taggad i dom som de ligger kvar hos honom?)
Eftersom vi inte är vänner kan jag inte ta bort taggen heller (såg bilderna av en ren slump när en av våra gemensamma vänner var inne på hans profil)
När jag besöker hans profil via min egen sida så syns de inte (då vi inte är vänner)
Det enkla hade väl varit att be honom ta bort bilderna men jag vill verkligen inte kontakta honom.
Nu till min fråga: Kan jag be min vän (som även är vän med honom) att anmäla bilderna så de tas bort av facebook) utan att han får reda på att det är min vän som anmält bilderna?
Har även kontaktat supporten om problemet men skulle inte tro att jag får någon hjälp, de har nog annat viktigare att lägga sin tid på.
Någon som vet?