Utebliven mens, varför?
Hej,
Jag befinner mig i en lite jobbig situation just nu. Eller känner mig mest lite osäker och behöver lite info.
Jag hade sex med pojkvännen två dagar innan min förra mensperiod. Med kondom.
Den lyckades dock att glida av, och då var det olyckligtvis sperma i den...
När mensen började var perioden ovanligt kort, bara tre dagar med väldigt lite blod. Detta är nu ca 20 dagar sedan.
Jag har vanligtvis väldigt regelbunden mens, och använder mig av en "mens-app" på mobilen. Den har fungerat varje gång, och jag har använt mig utav den i två år.
Dagen efter mensens slut drog ägglossningen/ eller "fertil dag" till följd av ytterligare några dagar med det tillståndet, och därefter ägglossningsdag, enligt appen igång. Och jag tror det stämde, för jag brukar liksom ana när det är. (Tror jag)
Och i förrgår skulle jag fått nästa period, och jag är väldigt tveksam till om det stämmer, för jag har inte känt av något, och det har liksom inte dragit igång, varken pms eller något annat. Däremot har jag mått lite konstigt, kan inte sätta fingret på hur...
Antingen kan jag inte förlika mig på appen, eller så har jag lyckats bli gravid??
Men vad är oddsen. Jag är ung och dum, jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Kan någon som vet förklara hur det fungerar och vad jag bör göra, ska jag vänta ett par dagar till? :(