äldre tjej tillsammans med yngre kosovoalbansk kille
För en tid sedan träffade jag en underbar kille, vi började prata med varandra och det kändes som vi känt varandra i flera år. Redan från början kunde vi prata öppet om allt och vi pratade hela nätterna. Vi har mycket lika värderingar och vill ha ut samma saker av livet. Problemet är att jag är svensk, 34 och har barn sedan tidigare. Han är 23, kosovoalban och har inga barn. Han har talat om att det inte är okej enligt deras seder att bli tillsammans med en tjej som är äldre och har barn, framförallt barn. Hans familj och släkt kommer inte godkänna det men han säger själv att han inte kan och vill släppa mig. Jag vet att hans mamma och syskon känner till allt, dom gillar det inte men säger inget om det. Men släkten får inte veta något. Han vill ta det sakta säger han och han planerar att stanna kvar länge men jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte släppa honom, allt klaffa från första sekund och båda känner att de måste finnas en mening med detta eftersom allt föll på plats för oss båda på en gång. Finns det någon från Kosovo som kan förklara lite mer om detta. Någon som har liknande erfarenheter? Jag skulle kämpa för honom genom eld och vatten.