• Zarina

Du som blev gravid med syskon vid första ägglossningen efter förlossningen, berätta?

Är lite nyfiken på er som "lyckats" med detta. Var det planerat, ville ni alltså ha barnen tätt och hade sex regelbundet? Eller hade ni sex någon gång nu och då utan några konkreta planer på att snabbt få syskon? Om det sistnämnda, hur fattade ni att ni var gravida när det inte var något ni planerat? Och hur länge tog det innan ni fattade?

• Svar på tråden Du som blev gravid med syskon vid första ägglossningen efter förlossningen, berätta?
  • ia90

Vi ville ha barn tätt och jag hade slutat amma några månader innan de tog sig,blev gravid när Dottern var 8 månader, vi hade tänkt vänta lite men så kom inte mensen igång och då sa jag till sambon att vi kan lika gärna göra på så tar det sig när det vill och vips så blev jag gravid den månaden. Hade även varit på kontroll för att mensen inte hade kommit igång och för att vi ville ha syskon:)! Fick ett datum för att ta kontakt med bm ifall jag inte fått mens eller blivit gravid men vart gravid så behövde aldrig ringa dit för det ärende:)! Använde ägglosnings test den månaden för att se om den hade kommit igång, visa sig att jag hade en menscykel på 35 dagar!! Så mitt tips är köp på er massor av tester och testa varje dag 1-2 gånger så att ni inte missar! :)

• Gummiz26

Hej. Jag ville ha barnen tätt. Min mens kom inte heller i gång ordentligt så när sonen var 10 månader så visade det sig att jag var gravid och det var planerat men eftersom mensen inte kom så tänkte jag lika bra att köra på.... Tror inte jag hade sex så ofta inte så som man borde för o bli gravid men räckte ju med det ändå. Jag kände mig konstig och räknade väl ut på nåt vis när och tog test och var gravid.. Lycka till

Svar på tråden Du som blev gravid med syskon vid första ägglossningen efter förlossningen, berätta?