Tvt-operation, någon mer?
Hoho, där ute finns det någon som gjort en TVT-operation nyligen? Gjort en op för 10 dgr sedan och jag går här hemma och ororar mig för allt möjligt tex: kände ni en tungdkänsla i underlivet post op? Min främre slidvägg är def hängig, när jag käner med handen genom trosor känner jag hur det buktar strax innan för slidöppningen... :( Har redan ringt till gyn mott men (föga förvånande) är "allt helt normalt" enligt ssk som svarade, man kan vara svullen en tid efteråt osv. Dock sa läkaren som op mig att svullnaden räknade hon med hade lagt sig redan efter 3-4 dgr och därav kan man avgöra om bandet sitter för hårt eller ej. Det är alltså inte svullnaden som gör att det kan vara svårt att kissa efter dessa dagar utan snarare bandet. Var ni kissnödiga stup i kvarten efter op? Jag blir tokkissnödig varannan timme nu, förr gick det åtminstone 4h mellan toabesöken om inte mer... Har inga infektionskänningar så det borde inte vara UVI. Sen denna oro över om op verkligen blev bra... men det lär jag ju inte få veta förräns om ytterligare 3v då man får börja röra på sig... elller? När började ni gå snabbare promenader? jogga? gymträna? Skulle vara så roligt att höra hur ni andra haft det som gjort denna op!