• molliiisen

    bim +7 ingen mens och högre temp. Gravid?

    Hej. Jag håller på att bli galen och hoppas på lite hjälp här :) Jag ligger just nu på bim +7 och har div symptom som skulle kunna tyda på graviditet. Men inga test visar pluss eller possitivt?! Jag blir galen. Min temp ligger fortfarande kvar på 37,4 dom den gjort sen äl. Frågan är nu om tempen sjunker vid bim varesej man får mens eller inte. Jag tänker på att mensen kan ju utebli av andra själ än graviditet. Borde min kroppstemp ha sjunkit vid bim om mensen uteblivit av annan orsak eller ska den förbli hög tills dess att mensen behagar att dyka upp? Jag hoppas så på en bebis men vill inte bli besviken! :) Bim+7 idag å dag 34 i min cykel men ingen mens i sikte.. någon som kan göra mej klokare?? Skriv gärna om egna erfarenheter :)

  • Svar på tråden bim +7 ingen mens och högre temp. Gravid?
  • molliiisen

    Ingen som vet ngt? :( någon som kan beskriva känsla i mage och under blygdbenet innan ni plussat? Ge mig lite hjälp jag är så förvirrad?

  • Soderstream

    Hej!

    Först så undrar jag hur det gick för dig. Är ju några år gammal tråd :p

    Men, för andra som kanske hittar hit och undrar. Jag upplevde samma sak för ett år sedan, massa symptom fram tills "mens" kom. Var bara lite brunt kladd o h sedan försvann alla symptom förutom tempen och illamåendet var kvar. Jag blev tokig, lade kert 500kr +på gravtest. Tillslut fick jag akuttid hos BM som gjorde VUL, och det visade inget barn. Men hade förtjockad hinna i livmodern och det var tydligen en såkallad utebliven ägglossning. Till saken hör att jag har pcos och det är rätt typiskt för diagnosen att progresteronet inte är högt nog, och ägget inte släpper. Alla symptom var hormonet i obalans. Löste sig med en kur Provera.

    Nu, ett år senare har jag typ samma problem. Men är inte lika orolig denna gång.

    Mvh

  • Soderstream

    Hej!

    Först så undrar jag hur det gick för dig. Är ju några år gammal tråd :p

    Men, för andra som kanske hittar hit och undrar. Jag upplevde samma sak för ett år sedan, massa symptom fram tills "mens" kom. Var bara lite brunt kladd o h sedan försvann alla symptom förutom tempen och illamåendet var kvar. Jag blev tokig, lade kert 500kr +på gravtest. Tillslut fick jag akuttid hos BM som gjorde VUL, och det visade inget barn. Men hade förtjockad hinna i livmodern och det var tydligen en såkallad utebliven ägglossning. Till saken hör att jag har pcos och det är rätt typiskt för diagnosen att progresteronet inte är högt nog, och ägget inte släpper. Alla symptom var hormonet i obalans. Löste sig med en kur Provera.

    Nu, ett år senare har jag typ samma problem. Men är inte lika orolig denna gång.

    Mvh

  • Gnusmas
    Soderstream skrev 2020-01-28 21:50:36 följande:

    Hej!

    Först så undrar jag hur det gick för dig. Är ju några år gammal tråd :p

    Men, för andra som kanske hittar hit och undrar. Jag upplevde samma sak för ett år sedan, massa symptom fram tills "mens" kom. Var bara lite brunt kladd o h sedan försvann alla symptom förutom tempen och illamåendet var kvar. Jag blev tokig, lade kert 500kr +på gravtest. Tillslut fick jag akuttid hos BM som gjorde VUL, och det visade inget barn. Men hade förtjockad hinna i livmodern och det var tydligen en såkallad utebliven ägglossning. Till saken hör att jag har pcos och det är rätt typiskt för diagnosen att progresteronet inte är högt nog, och ägget inte släpper. Alla symptom var hormonet i obalans. Löste sig med en kur Provera.

    Nu, ett år senare har jag typ samma problem. Men är inte lika orolig denna gång.

    Mvh


    Känner igen mig i ditt inlägg. Det stämmer in på mig.. jag har aldrig "spottings" annars men nu har cykeln börjat krångla. Förra månaden fick jag en brun flytning på dagen för mens. Sen vanliga flytningar i tre dagar innan mensen kom "på riktigt". Denna månaden kände jag av ägglossningen (tror jag) och den var flera dagar senare än vanligt (räknat från den riktiga blödningens första dag i sista mensen). Ägglossningsvärken stämde med flytningarna. Iaf så räknar jag ju BIM nu baserat på min sena ägglossning och nu blev det lika dant, mkt sparsam blödningsflytning på BIM sen slutar det.. är på BIM + 3 nu och har endast en sparsam ljusrosa flytning. Negativt test...

    Kände du av ngn ägglossningvärk när du hade det sådär? Kan man göra det trots att inget ägg släpper tro?
  • Soderstream

    Ja, jag känner lite allmänt, typ lätt ledvärk och sjukt ömma bröst, spänner i magen och tillåmed att det kliar på fingrarna inför ÄL. Känt detta då och även nu.

    Första gången var jag helt övertygad om en grav, men var falskt. Denna gång kan det faktiskt vara skarpt dock, för vi har ändå försökt att tajma. Men mina symptom denna gång är endast halsbränna, trött, förhöjd temp och att det "drar" i magen. Även lättare illamående till och från. Men kan ju vara hormonerna som spökar.

  • Soderstream
    Gnusmas skrev 2020-01-29 10:24:39 följande:

    Känner igen mig i ditt inlägg. Det stämmer in på mig.. jag har aldrig "spottings" annars men nu har cykeln börjat krångla. Förra månaden fick jag en brun flytning på dagen för mens. Sen vanliga flytningar i tre dagar innan mensen kom "på riktigt". Denna månaden kände jag av ägglossningen (tror jag) och den var flera dagar senare än vanligt (räknat från den riktiga blödningens första dag i sista mensen). Ägglossningsvärken stämde med flytningarna. Iaf så räknar jag ju BIM nu baserat på min sena ägglossning och nu blev det lika dant, mkt sparsam blödningsflytning på BIM sen slutar det.. är på BIM + 3 nu och har endast en sparsam ljusrosa flytning. Negativt test...

    Kände du av ngn ägglossningvärk när du hade det sådär? Kan man göra det trots att inget ägg släpper tro?


    Jag förstår det som att man kan uppleva det som en helt vanlig ägglossning även om ägget inte släpper. De tär också helt normalt, för kroppen stöter ifrån sig allt ändå då mensen ska komma. Enda skillnaden egentligen är att det inte går att bli gravid då, eftersom det inte finns nåt ägg. Så enligt min erfarenhet skulle jag säga ja på din fråga
  • Gnusmas
    Soderstream skrev 2020-01-30 00:25:15 följande:
    Jag förstår det som att man kan uppleva det som en helt vanlig ägglossning även om ägget inte släpper. De tär också helt normalt, för kroppen stöter ifrån sig allt ändå då mensen ska komma. Enda skillnaden egentligen är att det inte går att bli gravid då, eftersom det inte finns nåt ägg. Så enligt min erfarenhet skulle jag säga ja på din fråga
    Tack för ditt svar! Vi är i början av att planera en graviditet, så får se hur det går då.. Pratade med gyn och förhoppningsvis är det bara hormonell obalans beroende på stress.. Men tiden får utvisa hur det går! 
Svar på tråden bim +7 ingen mens och högre temp. Gravid?