jimboz skrev 2014-03-28 18:19:38 följande:
Hm, ett blogginlägg skrivet av en journalist med särintressen som recenserar ett tv-program där en läkare som inte håller med henne intervjuas. Det var inte så vetenskapligt, nej. :)
Jag är inget proffs på det här mest kost, men en snabbsökning på både pubmed och jstor genererade absolut ingenting, såvitt jag kunde se, så man blir väl tvungen att dra slutsatsen att forskningsunderlaget är mycket svagt.
En blogg som har till syfte att sälja en bok, där det vimlar av "köp min bok"...
Är på förhand stämplad som att tala i eget intresse ja. Det är sånt som kallas för källkritik..
Jag tror inte att det ännu finns ett underlag att prata om, det krävs att det går några år först. Rent krasst: kvicksilver salufördes som undermedel på 1800-talet, det tog ett antal år innan man kunde bevisa verkningarna och det är samma här. Många cancerformer kräver decennier att utvecklas och har så oändligt många parametrar bakom så att bevisa att LCHF minskar riskerna kommer att ta en generation eller två för det är först då vi öht kan ha ev var...