Anonym (William) skrev 2014-05-24 15:22:41 följande:
Tack för ditt inlägg! Mycket intressanta svar! Jag har dock en lite mer generell fråga och jag ber om ursäkt om det framstår som lite pang på ;). Men är du nöjd med din behandling? Har du fått det utseende som du önskat? Eller om du genomgick tandreglering pga funktionella skäl bara, har det skett positiva förändringar kring ditt utseende? Tack för svar och all the best!
Jag är väldigt nöjd med min behandling! Jag hade ett överbett som jag behövde reglera tillbaka. Mitt frambett orsakade svullnad och irritation på tandköttet innanför framtänderna då mina tänder stötte i hela tiden så det kunde göra väldigt ont ibland. Sedan hade jag väldigt snea tänder, kan inte säga att dom störde mig förutom att jag skämdes väldigt mycket över mitt leende. Men vissa tänder blev slitna av att dom skavde mot varandra och jag kom inte åt att borsta överallt. Dock gjorde det väldigt ont när dom växte ut och man märkte att det var trångt.
Jag har fått det utseende som jag önskar! Jag är väldigt nöjd över att jag led mig igenom hela processen. Man upptäckte hur j*vla värt det var allting när man fick se slutresultatet!
Min tandreglering genomfördes på tandläkarens "villkor" då det inte fungerade funktionellt så som jag hade tidigare. Men jag är väldigt nöjd med både utseendet på mitt leende och allmänt hur min mun "fungerar" bättre idag.
Jag ar dock fått genomföra en tandoperation i våras på en av mina visdomständer i nedre käken. Har den andra visdomstanden kvar att operera ut då dom inte heller fått plats på grund av att det är trångt i käken.