• Joss81

    Tråd för oss med blödningar under tidig graviditet

    Hej. Jag är i slutet av vecka 6 (5 +5). Sedan en vecka tillbara har jag haft lite lite ljusbruna flytningar varje dag. Idag kom det rosaaktig flytning med blod i. Jag känner mig jättenervös och rädd nu. Är helt säker på att det är kört. Fick ma i oktober och även den gången hade jag blodiga flytningar. Känner mig helt knäckt. Var så himla glad när jag blev gravid och nu kommer det förmodligen att gå åt skogen denna gång oxå. Några fler i liknande situation?

  • Svar på tråden Tråd för oss med blödningar under tidig graviditet
  • corran

    Är inte i en sån situation nu men fick ganska nyligt mitt första barn och under den graviditeten blödde jag som du gör nu, också runt v 5-7 nånstanns. Det höllp å i ca 1.5 vecka med små rosa/orange aktiga flytningar. Vissa gånger lite mer åt röda hållet men aldrig några mängder blev det. För mig berodde det förmodligen på blodkärl så lätt brister alltså inget farligt. 
    Håller tummarna för dig :) 

  • Joss81
    corran skrev 2014-03-16 17:13:29 följande:
    Är inte i en sån situation nu men fick ganska nyligt mitt första barn och under den graviditeten blödde jag som du gör nu, också runt v 5-7 nånstanns. Det höllp å i ca 1.5 vecka med små rosa/orange aktiga flytningar. Vissa gånger lite mer åt röda hållet men aldrig några mängder blev det. För mig berodde det förmodligen på blodkärl så lätt brister alltså inget farligt.  Håller tummarna för dig :) 

    Tack för din peppning. Känns alltid skönt att höra exempel på när det gått bra. Önskar innerligt att det blir så denna gång...
  • Gen88

    Hej! jag fick rosa flytningar när jag var i vecka 7 , sedan fick jag rostfärgade flytningar igen i vecka 10 , var inne på kontroll båda Gångerna och bebisen mådde bra, läkarna säger att det är vanligt men tycker du ska ringa och få komma på en kontroll på Gynmottagningen, ringer du tidigt på morgon får du tid samma dag det fick jag iallafall, sedan tycker jag att du ska be om en urin Odling hos barnmorskan, en över läkare på östra sjukhuset i Göteborg sa att för henne är det en liten varning när man blöder i en Graviditet men att det oftast inte är något men det är bra att gå på någon extra kontroll när man har blödigt och vara mer uppmärksam Om nu detta inte är ett missfall på gång.

  • mitthemligajag

    Jag hade bruna flytningar som började på 5+5, gjorde vul, i 7+0 slutade dom, kom en gång till på 7+5 i 2 dagar, och har gjorde vul varje vecka, allt såg bra ut:) och de gör de även nu, inga mer konstiga flytningar :) v 12 nu

  • Jennifer82

    Jag fick en morgon rosa flytningar i v6 o en i v10 men allt såg bra ut båda ggr. Kunde bero på sköra slemhinnor.

  • socute

    Jag är gravid i v 8+1 och blödde i tisdags färska blödningar. Första blödningen tog sig igenom både trosor och byxor. Blödde lite under dagen men sen avtog det å sen dess har jag bara bruna gamla blödningar. Inga klumpar å ingen smärta? Har haft mf förut det har alltid kommit mkt blod å massa klumpar. Men icke nu.. Vet inte alls!


    Theo 05-10-27 <3 <3 Johannes10-02-17
  • Joss81

    Ja man blir verkligen fruktansvärt rädd och nervös. Usch jag gå på helspänn hela tiden. Ska på UL den 1 april för då är jag i v 8. Först då brukar man kunna se hjärtslag på UL. Jag vågar inte göra nått VUL nu. I höstas när jag gjorde VUL i vecka 6 så såg vi ett hjärta som tickade. På kvällen efter VUL fick jag en liten blödning. Två veckor senare konstaterade de ma och sa att fostret dött i vecka 6. Så det känns som att fostret dog samma dag som jag gjorde vul. Alla säger ju att vul inte är farligt och att det inte var därför som fostret dog men jag vågar inte chansa igen. Får stå ut i två veckor och vänta på UL..

  • socute

    Jag får inte göra ul eller vul.. Fick rådet att bara vänta å sen ta nytt test....


    Theo 05-10-27 <3 <3 Johannes10-02-17
  • Joss81
    socute skrev 2014-03-17 09:35:53 följande:
    Jag får inte göra ul eller vul.. Fick rådet att bara vänta å sen ta nytt test....

    Varför fick du inte det?
  • socute
    Joss81 skrev 2014-03-17 13:12:09 följande:
    Varför fick du inte det?

    Dom hade tydligen väldigt pressat på tider och hade skärpt med kontrollerna i så tidig graviditet. Sen tror jag att hon inte tyckte det var så allvarligt..
    Theo 05-10-27 <3 <3 Johannes10-02-17
Svar på tråden Tråd för oss med blödningar under tidig graviditet