• Corenyx

Dålig i magen av halstabletter?

Hej, som rubriken lyder undrar jag hur det står till.
    Jag åt en halstablett förut och blev inte dålig i magen, åt en några timmar senare när jag vaknade och blev jätte lös i magen och fick springa toan direkt efter när den var slut.

Halstabletten i fråga är Vicks Blue, dom starka med socker i.
    Åt en svagare variant av dessa vicks blue för ca 1 vecka sen. (double action tror jag dom hette) Åt 3-4 på raken utan att få något problem. 

Nu undrar jag, är det någon som upplever samma sak? 
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Dålig i magen av halstabletter?
  • Monchichier

Om du tittar ordentligt på påsen så kan du nog hitta en text som lyder "kan ge laxerande effekt vid stor konsumtion"

Samma sak med läkerol etc.

• Corenyx

Hej, 

Jo det vet jag. Men nu är det så att 'stor konsumtion' borde vara betydligt mer än 2 stycken på ca 4 timmar.

• Voluptuous Shalimar
    Monchichier skrev 2014-03-16 22:07:13 följande:
    Om du tittar ordentligt på påsen så kan du nog hitta en text som lyder "kan ge laxerande effekt vid stor konsumtion"

Samma sak med läkerol etc.
    Inte de MED vanligt socker. 

Ts: det är nog en tillfällighet. 
  • Akua
    Corenyx skrev 2014-03-16 22:49:56 följande:
    Hej, 

Jo det vet jag. Men nu är det så att 'stor konsumtion' borde vara betydligt mer än 2 stycken på ca 4 timmar.

Ja men om det står att tabletterna har en laxerande effekt så är det väl inte så konstigt om du då blir lös i magen....
  • Corenyx
    Akua skrev 2014-03-16 22:52:39 följande:

Ja men om det står att tabletterna har en laxerande effekt så är det väl inte så konstigt om du då blir lös i magen....
    laxerande effekt vid stort intag* 

För att återgå till min egentliga fråga, är det någon som upplever samma problem?
  • Akua
    Corenyx skrev 2014-03-16 22:55:13 följande:
    laxerande effekt vid stort intag* 

För att återgå till min egentliga fråga, är det någon som upplever samma problem?

Ja och då är det inte konstigt att du blir lös i magen av en mindre dos. Människor är ju mer eller mindre känsliga och det kan ju bero på vad du åt innan osv. Vi är ju inte maskiner och alltid reagerar samma som andra eller ens samma som förra gången.
  • Corenyx
    Akua skrev 2014-03-16 22:57:16 följande:

Ja och då är det inte konstigt att du blir lös i magen av en mindre dos. Människor är ju mer eller mindre känsliga och det kan ju bero på vad du åt innan osv. Vi är ju inte maskiner och alltid reagerar samma som andra eller ens samma som förra gången.
    Hade inte ätit något innan, ett par nudlar till lunch då jag är sjuk.
    Så, det är möjligt att få denna laxerings effekt även på 1-2 tabletter?
  • Akua
    Corenyx skrev 2014-03-16 23:01:43 följande:
    Hade inte ätit något innan, ett par nudlar till lunch då jag är sjuk.
    Så, det är möjligt att få denna laxerings effekt även på 1-2 tabletter?

Du hade ju inte direkt ätit bra mat för din mage innan och du är dessutom sjuk....bara det kan ju vara nog för att bli lös i magen. Tabletterna kanske inte hade något med det hela att göra.
Svar på tråden Dålig i magen av halstabletter?