• Anonym (ts)

HJÄLP! Min 4 månaders kissar inte!

Igår kväll när jag bytte blöjan då var den redan väldigt tomt. Sen har hon haft samma blöja hela natten i 12 timmar och den är nästan tom den med!!! Brukar alltid vara full annars. Hon drack igår kväll efter blöjbyten, sov hela natten och drack för en timme sen. Är hon sjuk???

• Svar på tråden HJÄLP! Min 4 månaders kissar inte!
  • Raggarmunk

låter nästan som hon kan ha problem med njurarna... ring 1177 å fråga för troligen behöver du åka in med henne...

• Philippa

Ödsla INTE tid att sitta o skriva här, ring omedelbart till vårdcentralen!!!!!!!!!!

• Anonym (ts)

bvc svarar aldrig! ringer 1177 nu, lång väntetid.

• Anonym (ts)

Hon har dräglat väldigt mycket igår. kan det påvverkar kissmängd?

• The Fugly

Det är nog svårt att dregla så mycket? Bra att du ringer 1177, jag skulle förbereda mig för att åka in för en koll.

• Philippa
    Anonym (ts) skrev 2014-03-17 08:55:28 följande:
    bvc svarar aldrig! ringer 1177 nu, lång väntetid.

Skit i BVC.. ring VC!
  • Anonym (ts)

1177 sa jag ska avvakta... för hon är glad o verkar inte ha ont. Hon tror inte det är nåt fel.

• Philippa
    Anonym (ts) skrev 2014-03-17 09:17:40 följande:
    1177 sa jag ska avvakta... för hon är glad o verkar inte ha ont. Hon tror inte det är nåt fel.

Jag hade struntat i vad dom säger... en sån liten ska givetvis ha blöt blöja...!!
  • Anonym (Fontanell)

Fick höra en gång att man ska titta på fontanellen när de ligger ner och att en insjunken fontanell kan vara vätskebrist.

• Anonym (ts)
    Philippa skrev 2014-03-17 09:19:03 följande:

Jag hade struntat i vad dom säger... en sån liten ska givetvis ha blöt blöja...!!
    det var pyttelite kiss i, mycket mindre än vanligt, inte helt tom. 1177 sa om det hade varit fel på njure hade det varit så många fler symptom.
  • puss

*puss puss puss puss*
  • Zopiklon

Du får väl erbjuda henne mer att dricka här på förmiddagen. Barn växer och förändrar sitt beteende. Börjar ju faktiskt bli lite varmare också hon hon blir större och behöver dricka mer men har inte kommit på det själv än!
    Helt plötsligt är blöjan sjöblöt!

• The Fugly

Ja, jag är nog benägen att känna likadant.

Inte så att något måste vara fel men jag hade nog velat att en läkare tog en titt när det har gått över tolv timmar med ytterst lite kiss.
  • Zopiklon
    Anonym (ts) skrev 2014-03-17 09:21:42 följande:
    det var pyttelite kiss i, mycket mindre än vanligt, inte helt tom. 1177 sa om det hade varit fel på njure hade det varit så många fler symptom.

Precis!

Noterar du att INGEN här inne har frågat hur din lilla tjej mår för övrigt!! Det skrev du själv ganska långt ner i tråden!
  • Zopiklon

Har hon druckit och kissat mer?

• Anonym (ts)
    Zopiklon skrev 2014-03-17 17:53:20 följande:
    Har hon druckit och kissat mer?
    Hon har sovit heeela dan idag (ovanligt mycket), vaknade för en halvtimme sen och leker nu. Hon åt flera gånger halvsovandes och vaknade med en full blöja :) 
Svar på tråden HJÄLP! Min 4 månaders kissar inte!