• Anonym (FuckCancer)

    Jag har haft äggstockscancer - fråga vad ni vill!!!

    Jag slås nästintill varje dag av att folk inte vågar fråga mig om min botade cancer. Allt från håravfall till fertilitet. Så har ni frågor, "pinsamma" som bara nyfikna så ställ dem. Jag svarar på allt! 

    Däremot, när jag fick behandling var jag under 18, kan alltså inte svara på frågor gällande f-kassan O.S.V. 

  • Svar på tråden Jag har haft äggstockscancer - fråga vad ni vill!!!
  • Philippa

    Berätta! Symptom etc... det kan ju inte vara så vanligt hos ungdomar?

  • Anonym (FuckCancer)
    Philippa skrev 2014-03-17 09:04:50 följande:
    Berätta! Symptom etc... det kan ju inte vara så vanligt hos ungdomar?
    Hade diffusa symtom som uppsvullen mage, minskad aptit, mjölksyra i benen vid kortare promenader. Fick åka in akut till sjukhus pga buksmärtor, de trodde att det var tarmvred eller blindtarmen... Efter röntgen visade det sig vara tumör. Efter operation konstaterade man att det var elakartad tumör på bägge äggstockar. 

    Som jag förstått det så nej, det är inte en vanlig cancerform hos ungdomar. 
  • Anonym (E)

    Försvann cancern i samband men första cytostatikabehandlingen (alltså hela perioden) + ev. Operation, eller fanns det tumörer kvar när du genomgått detta?

  • Anonym (FuckCancer)
    Anonym (E) skrev 2014-03-17 09:50:11 följande:
    Försvann cancern i samband men första cytostatikabehandlingen (alltså hela perioden) + ev. Operation, eller fanns det tumörer kvar när du genomgått detta?
    Inga tumörer kvar efter OP och cytostatikabehandlingen :) 
  • Anonym (FuckCancer)
    Philippa skrev 2014-03-17 10:12:57 följande:
    Har du blivut sterili
    Nopp har ett barn :) 
  • Anonym (E)
    Anonym (FuckCancer) skrev 2014-03-17 12:53:12 följande:
    Inga tumörer kvar efter OP och cytostatikabehandlingen :) 
    Vad underbart! :)
  • Anonym (FuckCancer)
    Anonym (E) skrev 2014-03-17 13:06:59 följande:
    Vad underbart! :)
    Japp :) 
  • Lorkah

    Hur länge sen var detta och vad är oddsen att det kommer tillbaka? Sparade du äggstockarna eller frös du ner ägg innan operation?

Svar på tråden Jag har haft äggstockscancer - fråga vad ni vill!!!