• Anonym (Rädd)

Gravid trots kraftig blödning?

Jag är gravid. Eller åtminstone var jag det. Ca v 4 började jag blöda. Först en vecka av bruna flytningar så som man har i slutet av mensen. Typ gammalt blod. Sen nu några dagar av mörkrött blod, måste ha binda. Har kommit en liten klump också. Har lite molande värk som vid mens. Har försökt i fyra år och känner att detta är så förödande för mig och mitt psyke om det är missfall. Är inbokad för scan i morgon. Så då vet jag. En dag till av vånda. Är det någon som också upplevt liknande men ändå fortsatt vara gravid. Vilka andra anledningar finns det att blöda på detta sätt än missfall. Finns det någon med en solskenshistoria som kan liva upp min dag? Kram

• Svar på tråden Gravid trots kraftig blödning?
  • Anonym (GM)

Vet väl inte om jag har någon bra tröst egentligen. Har själv haft blödningar både när det varit missfall och när jag var gravid med vår dotter. Blödde många gånger under den lyckade graviditeten, två gånger så att det forsade, men det var i v 8 och v 14 och troligen moderkakan som låg lågt och skavde. Vet dock inte om moderkakan kan blöda så tidigt som v 4 och om du haft blödningar i flera veckor är det ju inte bra.:(

Vet hur hemskt det är med missfall, så jag håller i alla fall alla tummar för att du får ett positivt besked i morgon.

• Anonym (Rädd)
    Anonym (GM) skrev 2014-03-17 15:10:28 följande:
    Vet väl inte om jag har någon bra tröst egentligen. Har själv haft blödningar både när det varit missfall och när jag var gravid med vår dotter. Blödde många gånger under den lyckade graviditeten, två gånger så att det forsade, men det var i v 8 och v 14 och troligen moderkakan som låg lågt och skavde. Vet dock inte om moderkakan kan blöda så tidigt som v 4 och om du haft blödningar i flera veckor är det ju inte bra.:( Vet hur hemskt det är med missfall, så jag håller i alla fall alla tummar för att du får ett positivt besked i morgon.

Tack! Hoppas på ett bra svar i morgon.
Svar på tråden Gravid trots kraftig blödning?