• anneli78

Att hyra sulky från Apollo

Har någon åkt på resa med Apollo och hyrt deras sulky,
    När vi åker dit är Ludde 9 mån. Och jag undrar om ni tror att det går bra ??
    Är dom fina eller är det bara skräp ?
    Ska man kanske ta med sig egen vagn ???

• Svar på tråden Att hyra sulky från Apollo
  • Happy76

Det är första säsongen som apollo erbjuder att man kan hyra sulkys på family-hotellen, så det är helt nytt. Men de är säkert helt ok, även om man får räkna med att de används av massor av olika familjer, som säkert inte är så speciellt rädda om dem, eftersom det inte är deras egna.

Det kostar ju inget xtra att ta med sin egen vagn, som man vet att barnet trivs i, så det hade jag gjort tror jag . Trevlig resa!

• nattinattio

Happy, jag vet förvisso inte hur fallet är med just dessa vagnar å vilket hotell osv...
    MEN många gånger så kan det vara flera researrangörer som anlitar samma hotell fast det är clubhotell, family el dyl, eller att apollo (i detta fall) tagit typ över hotellet/hyran och att hotellet haft tex vagnar mm sedan tidigare... då vad vi sett så brukar alla vara likadana vagnar på ett å samma hotell och annorlunda i ett annat hotell (fast det skulle vara samma researrangör), likadant med spälsängar osv...
    så det jag ville komma fram till var att man kan inte vara säker på att det är nya vagnar, å absolut ingen aning om hurdanna... tex om det finns liggläge å dyl..

jag skulle definitivt ta egen vagn med sen kan ju ombyte göra det lite roligt.

• Happy76

Nej jag har ingen aning om hur vagnarna är, mer än att de säkert är okej. Jag menade inte att VAGNARNA är nya, utan att KONCEPTET med att kunna hyra vagn etc genom detta bolaget är nytt. För att förtydliga mig så inte TS missuppfattar.

• nattinattio

vagnar vi sett på family hotellen med olika arrangörer, har varit funktionsdugliga men inte så mycket mer, skrangliga, jobbiga att knuffa i gatustenarna mm (som alla små sulkys) vissa har haft nån konstigt tak som solskydd men hjälpte inget, ingen parasoll, inget liggläge osv..
    på ett enda ställe (gc med fritidsresor) såg jag i deras kontor ok sulkys för uthyrning (stabila, mellan stora hjul men inget liggläge el dyl), däremot vet jag inte om det var bara några extra de hade där eller om det var hotellets eller vad..

vi har alltid haft egen vagn med fast vi på vissa hotell köpt paket med vagn, spälis å matstol,

Svar på tråden Att hyra sulky från Apollo