• underlandetialice

Ont i handled efter hård smäll...

Det hände i oktober då jag tog emot min sambo uppifrån,så handen trycktes bakåt. Det gjorde rejält ont i handen efter smällen och några dagar, sen blev det bättre och gjorde bara ont vid vissa rörelser. Nu har jag läst att det ev. kan vara båtbenet som gått sönder. Har röntgat, men det visar inget. Har skickats på magnetröntgen nu "bara för att jag är så oroligt", men husläkaren tror att det är en seninflammation. Jag blir lite frustrerad eftersom jag inte litar fullt ut på att husläkare och att de kan tyda magnetröntgen?  Undrar, är det solklart och enkelt att se skador, eller behöver man vara expert? Jag skulle ju helst vilja komma till en ortoped eller nån som kan sånt här. När jag läser om seninflammation stämmer det inte alls in på min smärta. När jag läser om båtbensskada stämmer dock smärtbilden. Nu ska jag smörja med voltaren gel i två veckor. Någon annan med erfarenheter av båtbenskada eller seninflammation i handen/handled/tumme? Jag har värk på nätterna emellanåt och ibland är jag helt smärtfri. Smäller till i handleden ibland och det gör fasligt ont. Gör ont när jag böjer handen uppåt i tummens riktning och när jag lyfter saker i tummens riktning. Även när jag skruvar av lock etc. Har ingen lust att gå med nåt som är trasigt pga okunniga allmänläkare som inte vill remittera vidare till experter. Känns liksom lite frustrerande att bli bemött som "orolig" när jag inte känner mig orolig. Jag vill bara få ordning på handen.

• Svar på tråden Ont i handled efter hård smäll...
  • EnAnonumius

För det första så anser jag att det är riktigt korkat att döma allmänläkare i grupp, och säga att de är okunniga,  bara för att du inte litar på husläkare fullt ut.

Vem är DU att sitta och bedöma kompetensen hos allmänläkare/husläkare?
    Är du utbildad läkare själv eller? Av ditt inlägg att döma så är du knappast detta, med tanke på vad du skriver i ditt inlägg.