Förskola i Enebyberg och Täby
Hej! Jag skulle vilja höra åsikter/ erfarenheter om dessa tre förskolor: Enebybergs Montessoriförskola i Danderyd Flugsnapparen pysslingen, Näsby Alle Lille Katt i Roslagsnäsby
Hej! Jag skulle vilja höra åsikter/ erfarenheter om dessa tre förskolor: Enebybergs Montessoriförskola i Danderyd Flugsnapparen pysslingen, Näsby Alle Lille Katt i Roslagsnäsby
Jag kan bara uttala mig om Lille Katt. Det är en liten barngrupp med hög personaltäthet och känns mycket som en syskongrupp snarare än en förskolegrupp. Barnen blir sedda och försvinner aldrig i mängden eftersom det inte finns tillräckligt många barn där att försvinna bland. Har du problem med en mångkulturell miljö är det dock fel ställe då flera pedagoger har utländskt ursprung. Vi ser dock detta som något positivt.
Det negativa är att de inte är några fantastiska administratörer och det kilar i fingrarna på mig av önskan att få gå och fixa till deras hemsida men allt det där är ju oviktigt egentligen. Småsaker man hakar upp sig på men det finns det säkert på andra förskolor.