• Charlottisen

    Vilken dejtingsajt är bäst?

    Hej! 

    Jag har varit medlem på ett par olika svenska dejtingsajter men samtidigt finns det otroligt många som jag inte har varit medlem på. Det jag undrar är vilken ni anser är den ultimata dejtingsajten (och varför den är det)? Jag googlade runt lite idag på olika dejtingsajter och summerar här det jag anser är positivt och negativt med några av dessa: 

    1. Match.com 
    Positivt: Är väl den största sajt som finns inom internet så vitt jag vet så det verkar ju finnas gott om medlemmar! 
    Negativt: Väldigt dyrt att vara medlem. 

    2. eDarling.se 
    Positivt: Verkar finnas gott om medlemmar här också samt att de har matchmaking. 
    Negativt: Att även denna sajt tar betalt vilket jag inte gillar. 

    3. SolDejt.se 
    Positivt: Verkar ha många roliga funktioner på sajten som man som medlem kan utnyttja samt att den är gratis. 
    Negativt: Är tydligen väldigt ny vilket gör att jag medlemsantalet kanske inte har blivit så stort än (har dock inte kollat).

    4. Mazily.se 
    Positivt: Att den är gratis. 
    Negativt: Att den verkar inrikta sig till folk som gillar populärkultur i olika former (vilket inte passar mig så bra). 

    5. VictoriaMilan.se 
    Positivt: Mest rolig just på grund av sitt väldigt annorlunda och kontroversiella koncept som inriktar sig mot gifta och sambos. 
    Negativt: Samma som det positiva med p.g.a. att jag tycker det är ganska elakt med en sådan sajt och jag är singel så jag passar inte in där (just nu!?). 

    Detta är ju bara några av en otrolig stor mängd svenska dejtingsajter...men så är vi ju många singlar i Sverige också. Vad anser ni om de sajter som jag listat? Vilka andra sajter rekommenderar ni (och varför)? 

    /Charlotta
  • Svar på tråden Vilken dejtingsajt är bäst?
  • Näckrosen

    Hej. Jag har varit medlem på eDarling och happypancake.com

    EDarling var tråkig.

    På happypancake hittade jag min nuvarande fästman. Helt ok sida. Men se upp för "rötäggen". Men de finns nog på alla sidor...

  • meadows

    Bra:

    Happypancake, gratis.
    Mötesplatsen.
    Soldejt. Kan nog bli bra med tiden. Med fler medlemmar.

    Dåliga:

    E-kontakt gick under. Med all rätta. Dyrt, och man kunde inte se vilka av övriga medlemmar som kunde svara på mejl. Skrev till supporten om det, men inget hände. Då ska de inte ha sån verksamhet heller.
    Match är också dyrt, tror inte man kan se vilka medlemmar som kan svara.

    Annars är det samma visa på alla sajterna. Tjejer får mejl. Killar anstränger sig och skriver.

Svar på tråden Vilken dejtingsajt är bäst?