Coccinelle,adax,tosca blu
Någon som har en väska i dessa märken och kan säga något om kvaliten? Jag är speciellt intresserad av coccinelle.
Någon som har en väska i dessa märken och kan säga något om kvaliten? Jag är speciellt intresserad av coccinelle.
Jag köpte min Tosca Blu för ca ett och ett halvt år sedan och kvaliteten är sådär.Skinnet är bra men dragkedjan trilskas ibland och jag har haft lite problem med haken som håller axelremmen, hakar upp och fastnar i kundvagnar och kassar lite då och då. Jag köpte den i Italien, lite billigare än här, annars hade jag nog försökt reklamera den.
Ångrar att jag inte köpte en Coccinelle istället. Vet du var man kan köpa dem i Sthlm?
Bra tänkt där, NK så klart. Burkar inte vara inne i stan så ofta.
jag har två väskor från ADAX och kvalitén är mycket bra. En aftonväska och en vanlig handväska. Skinnet slits snyggt och inga problem med knäppning/dragkedjor.
Jag velade mellan en Coccinelle och Tosca Blu i väskaffären. Egentligen ville jag ha Coccinellen, då den hade små metallfötter (bra om man vill ha en väska som håller sig fin länge), annars upplevde jag dem som rätt lika i kvalitet och då i affären. Men Coccienellen var dubbelt så dyr och båda märkena var för mig då helt okända. Butiksexpediten menade att båda höll hög kvalitet men att Coccinelle var mer tidlös/hållbar. Hon var inte helt opartisk kanske, men hon och hennes kollega är de enda trevliga expediterna jag någonsin träffat på i Italien.
Ok jag såg att dom hade 10% rabatt på boozt.se och dom säljer båe coccinelle och adax, funderar pm man ska beställa eller om man ska åka och känna på väskorna på nk istället..
Kan man ha tunga grejjer i dessa väskor eller är dom ömtåliga?

Någon som har klämta på patrizia Pepe väskor?