• Blåmman

1:2 risk o 4,3 nackspalt = moderkaksprov

Är helt ny här på FL. Känner bara att jag vill skriva av mig o kanske även få lite tips o råd o ja va ni nu känner för att skriva.

Fick i fredags som ovan, nytt ultraljud idag - samma nackspaltsmätning. Vår lill* har också "vätskeansamling" runt huvud och även buken. Inga bra odds känns det som men hoppet överger inte förrän man fått svart på vitt vad som gäller. Fick tid till moderkaksprov imorgonbitti - nervös o orolig o förvirrad känner man ju sig.

Helgen som gått har varit rent ut sagt för jävlig känslomässigt. Upp o ner o in o ut o ja fasen vet var man har stått egentligen.

Men men - jag vill alltså även höra den krassa verkligheten - hur har de gått för er som har haft samma odds som vi? Solskenshistorier o även sorgehistorier.

Dock betackar jag mig för oseriösa svar o pajkastning på varandra på denna tråden.

Kan tillägga att denna "tackan" snurrar på sitt 44e år.

Ha en fortsatt fin dag alla trevliga

• Svar på tråden 1:2 risk o 4,3 nackspalt = moderkaksprov
  • zbaby

Vi fick 1:2 och en nackspalt på 3,5 och en frisk fantastisk son!

Sök på detta ämne, finns massa solskenshistorier! Stort lycka till!

• Blåmman

Zbaby - va härligt att höra att det gick bra för dig/er.

Jag är lite krass så mentalt försöker jag förbereda mig lite på att det inte kommer att gå så väl för då blir glädjen desto större om det är ok Glad

Ha nu en fin dag o tack för ditt svar - o japp jag ska kolla söka runt lite på detta.

Kram
    {#emotions_dlg.flower}

• Blåmman

Och det slutar inte här.... hade peppat mig att jag äääär vän med sprutor etc o så när vi kommer idag o dom kollar var moderkakan ligger... tja så ligger ju den såklart på baksidan av livmodern så dom kunde inte göra något mkp för det kunde vara risk att dom punkterade mina andra organ.

Antiklimax delux

Det (om man nu får skriva så) lustiga i de hela här är att den lill* ville inte merän visa ryggen vid första UL. Idag låg den o stirrade på moderkakan (såg det ut som).

Jag både skrattar och gråter nu alltså SkrattandeGråter

Ska få en tid för fvp om en vecka eller två så får vi se vad som händer sen.

Känns bara härligt att får skriva av sig här lite

Solhilsen

• VåfflaMedGlass

Jag håller tummarna för dig. På vårt ultraljud i vecka 12 kunde de inte mäta nackspalten alls och tyckte sig se en 10mm vätskeansamling runt nacken samt vätska runt buken. Vi fick inga 'odds' utan gick tillbaka på fler ultraljud och det visade sig bara vara att de såg väldigt dåligt första gången. Håller som sagt tummarna för er, det kan gå bra.

Svar på tråden 1:2 risk o 4,3 nackspalt = moderkaksprov