• vby

Ont i lungan och ryggen samt besvärlig hosta!

Börjar bli lite orolig, har sedan cirka 3 veckor haft ont i bröstkorg och rygg. Smärtan har flyttat runt och stickningar/domningar i olika kroppsdelar har förekommit.

Sökte i skede 1 vård på akuten, då hade jag smärta i bröstkorgen och i ryggen. EKG och markörprov för eventuella fel på hjärtat gjordes, inget visade på något fel.

Besvären fortsatte och 2 dagar efter jag kom hem kom nya symptom såsom stickningar och domningar samt dålig blodtillförsel till extremiteterna. Jag fick även extrem kramp i ena bröstet, kändes som en kniv vreds om, detta gick över på ngn minut.

Nu 2 dagar senare har jag börjat hosta samtidigt som de andra besvären finns kvar. Nu till mina frågor.

Bör jag söka akut igen?
    Bör jag kräva en lungröntgen eller vad ska jag göra?
    Man börjar ju nästan bli lite orolig :o

• Svar på tråden Ont i lungan och ryggen samt besvärlig hosta!
  • Surrender4Me

Precis sådär började det för min lillasysters pappa i början på hösten exakt samma känningar. Han åkte till akuten och blev inlagd för lunginflamation. han låg där ca en vecka medan dom tog massa prover för att han inte blev bättre.

Han dog i början på november. Cancer i båda lungorna, ryggen, levern, prostatan, magsäcken.. ja de va helt enkelt kört för han.

Svar på tråden Ont i lungan och ryggen samt besvärlig hosta!