Hur "dissar" man en kompis på ett snyggt sätt?
Jag har ett litet dilemma. För ett tag sedan sprang jag på en gammal jobbarkompis som jag inte träffat på ganska många år. Vi har aldrig varit särskilt nära utan mest pratat lite på jobbet och umgåtts tillsammans med andra under ett par utekvällar. Vi småpratade lite snabbt och bestämde att vi skulle ses och fika några dagar senare. Sagt och gjort så möttes vi upp och jag kände väl direkt att hon är väldigt "udda" och att våra personligheter verkligen inte klickar.
Hur som helst så satt vi och pratade i 1,5-2 timmar om lite allt möjligt och hon ställde många konstiga frågor och ja, hon är helt enkelt en väldigt speciell person. När vi skulle säga hejdå så gav jag henne en kram och sa att det var roligt att ses igen och att "vi hörs".
Och hörts har vi verkligen gjort. Direkt efteråt så skrev hon till mig och bjöd mig på sin födelsedagsfest som är fyra månader bort och jag svarade att jag nog kan komma sålänge jag inte har något annat inbokat då och att jag ska kolla upp det. Efter det har hon frågat minst fyra gånger till om jag verkligen kommer. Och nu har hon även utökat med att tjata om ytterligare en fika. Hon skriver på Facebook ofta och svarar jag inte där så kommer det ett sms inom en liten stund. Och börjar hon med ett sms som jag inte svarar på direkt så skriver hon på Facebook också.
Jag får lite lätta Stalker-vibbar och känner att jag inte vill vara för uppmuntrande för då blir jag aldrig av med henne. Det är svårt att beskriva någon i text, men hon är bara ingen jag önskar att ha i min umgängeskrets. Jag känner inte ens att jag vill ses och fika igen.
SÅ, hur i hela friden kommer jag ifrån det? Jag vill ju inte vara elak och säga rakt ut att jag inte vill heller för det är för taskigt. Hon är absolut inte dum eller elak. Bara väldigt påflugen och jobbig =/