• Anonym (Tonåring)

Röd förhud och vita prickar

Ända sedan jag kom in i puberteten (Jag är 16 år, kom in i puberteten för ~4 år sen) så har jag haft en röd, irriterad, svullen förhud. Den har även varit väldigt trång, fast detta har löst sig nu över åren. Det är inte nu förrän senare som jag har upptäckt att jag även har vita prickar på förhuden (Ingenting på ollonet). Det är en del och de sitter i "rader" eller "grupper". Dessa prickar är ganska stora, ungefär 1-3 mm. Det sitter mest på förhuden under ollonet, precis vid strängen. Det kliar inte och det är ingen klåda. Vet någon vad detta är för något och hur man kan behandla det? (Vill helst inte gå till ungdomsmottagning m.m)

• Svar på tråden Röd förhud och vita prickar
  • Philippa

Har du haft oskyddat sex kan det vara en könssjukdom, då måste du till ungdomsmottagningen för behandling.

• Anonym (Tonåring)
    Anonym (Pricken) skrev 2014-03-17 20:19:07 följande:
    Jag har också prickar och blev livrädd när de dök upp. På den tiden fanns inte nätet på samma sätt...nu vet jag att de är ofarliga och de flesta killar har olika typer av prickar. Kan det vara penila papler? www.nomorepapules.com/wp-content/uploads/2011...
    Nej, det jag har liknar mer svamp! Tack ändå!
  • Anonym (Tonåring)
    Philippa skrev 2014-03-17 20:17:12 följande:
    Har du haft oskyddat sex kan det vara en könssjukdom, då måste du till ungdomsmottagningen för behandling.
    Är oskuld :)
  • Anonym (Tonåring)
    Ripper500 skrev 2014-03-17 20:15:55 följande:
    Prickarna är talgkörtlar
    Jag har talgkörtlar, men det är längre ner på penisen och de liknar mer knottror. De vita prickarna jag har på förhuden liknar mer svamp. 

(Talgkörtlar har väl alla om inte jag misstar mig?)
Svar på tråden Röd förhud och vita prickar