Bli av med finnar
Jag är en 18 årig kille som har haft stora problem med finnar under en kortare period. Cirka 3 månader nu och jag är riktigt trött på det. Innan så hade jag aldrig finnar, det ploppade upp en då och då men ingenting som alls störde mig. Tills jag började att använda proteintillskott i form av Whey (vassle) isolat. Använde det i en och en halv månad och efter det så kom ALLA finnar på en gång. Jag använde samtidigt BCAA & ZMA. Min hypotes är att det är detta då som har gjort så att jag fått alla dessa finnar nu. I och med hormoner, insulinpåslag och mjölk. Jag slutade använda ALLA kosttillskott för 2 månader sedan och märker enbart en minimal skillnad. De kommer inte upp lika många.. men det som kom till då är ju fortfarande kvar, de sjunker inte ner liksom. Jag har också en väldigt torr hy och använder oljefria hudkrämer men oljefritt bör inte göra det värre. Jag fick recept utskrivet "Epiduo" en kräm och den ger inte så mycket skillnad. Tar också Vitamin b5 & zink samt ett receptbelagt medel Tetracyklin som jag använt i 2 veckor. B5 använt i 4 veckor och Epidou 6 veckor.
Finnarna vill ej försvinna? Vad ska jag göra och vad är era bästa tips? Har dock inte råd med massa produkter och krämer funkar inte för mig så bra, de gör min hy alldeles för torr vilket leder till fler finnar har jag hört. Ville bara säga också att jag utesluter mjölk från min kost så mycket jag kan och äter inte choklad. Enbart lite godis och light läsk på helgerna.
Har någon använt B5 & Zink? Epidou? Tetracyklin (lymecyklin)? det kanske tar ett tag innan allt hjälper? GE RÅD!! =)