Tappat känsel på ryggen - cancer?
Har ett område under vänster skuldra där jag har nedsatt känsla. Jag känner men det känns lite som tandläkarbedövning när den är på väg att släppa. Området var ca 5 cm i diameter i januari och nu är det ca 12 cm långt och sitter längs med ryggraden. Det har alltså ökat i storlek området.
Jag har en kliande känsla där, och känner mig lätt spänd. Ont i nedre delen av ryggen ofta. På nätterna gör det ont i nedre delen när jag vänder mig men ingen störande smärta när jag sover. Sover utan problem. Men har inte ont så jag måste äta värktabletter men tillräckligt ont för att vara medveten om det. Blir alltid värre om jag åker längre sträcka i bil eller står mycket någon dag.
Var till läkaren idag och ska nu få göra en magnentröntgen om några veckor (vården är inte snabb). Han misstänker tumör men det kunde även vara ms utifrån att jag har detta område med nedsatt känsel. Så sa han. Så nu är jag riktigt orolig.
Någon som jag sprida lite hopp?? Finns det någon minimal chans att det är något ofarligt?? Någon som upplevt/upplever samma symtom?