• Anonym (Förvirrad)

sårad

Han vet inte vad han känner för mig längre. Han säger att han saknar mig och att han är förvirrad. Jag vet inte längre om jag är ledsen, arg, besviken, sårad... till saken hör att i samma veva så plussade jag och är gravid i v 7 och jag vill inte göra en abort men jag vill inte stå helt själv heller. Hur tänker han? Han säger att ett barn skulle förstöra hans liv och hans andra barns liv. Jag ha gett han en tidsfrist på två veckor att ta reda på vad han vill med sitt liv om han vill dela det med mig och om han inte vill det så sa jag att han inte behövde höra av sig och förklara en massa det gör nog ont i mig nu. Men om han inte hör av sig hur ska jag berätta att jag vill behålla barnet? Men om man älskar någon så lämnar man väl inte

• Svar på tråden sårad
  • Anonym (förstår)

Förstår hur du känner dig, har varit i samma sits. Men tänk på dig själv och på vad du vill. Om du vill behålla barnet så behåll! Jag gjorde abort pga av min sambo o mår jättedåligt nu i efterhand. Gör du en abort för hans skull är risken att du inte kommer att kunna se på honom på samma sätt efteråt. Vårat förhållande tog slut i samband med aborten och jag är nu i efterhand helt säker på att jag hade klarat ett ensamstående föräldraskap.

Jag skulle tro att han hör av sig för att han vill veta om du behåller eller ej. Hör han inte av sig så är det hans förlust! Att han säger att ert gemensamma barn skulle förstöra hans liv och hand andra barns liv är strunt snack, tänk vad mycket glädje syskon har av varandra.

Kram till dig.

• Anonym (...)

När jag blev gravid ville min sambo tvinga mig att göra abort men det gjorde jag inte!och nu har jag världens finaste son som är snart 9 månader och har aldrig ångrat mig att jag tog denna beslut..min man har inte lämnat mig men alla män är olika.men..om han inte lämnar mig idag,han kanske gör det i framtiden,men det gör inte din son/dotter..

• Anonym (...)

En sak till,det är inte värt att göra slut på din bebis liv bara för att din man/sambo tror att denna stackars bebis kommer att förstöra hans liv,han måste ta ansvar!!och om han inte vill då skulle jag bara göra slut med honom,för mig skulle jag välja bebisen i första hand! Jag förstår verkligen hur det känns för jag gick igenom allt detta..hoppas det löser sig på nåt sett..

• Anonym (Förvirrad)

Jag kommer att behålla barnet. Men jag vet inte hur jag ska berätta det för han.... Rädslan för att han inte kontaktar mig innan två veckor då han måste ha känt efter vars hans känslor ligger gör mig livrädd. Hur talar man då om att man ska behålla barnet om han valt att sätta en punkt?

Svar på tråden sårad