• Anonym (Elin)

Kan man ha analsex om man har IBS och hemorrojder..?

Jag testade analsex några gånger för över 10 år sedan och älskade det, men efter det har jag fått både IBS och hemorrojder, vilket gjort att jag slutade med allt sådant eftersom jag ofta hade smärtor. Nu har jag en fas där jag mår bättre, men känner fortfarande av besvären litegrann och jag har "flikar" i ändtarmöppningen efter hemorrojderna. Jag är sugen på att testa anala lekar igen, främst med fingrar eller analplugg/dildo.. Men jag är osäker på om det är farligt/olämpligt när man har den här typen av sjukdomar? Kan jag förvärra hemorrojderna av anala lekar? Hur gör ni andra i samma situation, undviker ni alla former av analsex? 

Vet att det kanske låter som dumma frågor... men jag vore tacksam för lite kloka råd kring detta. 

• Svar på tråden Kan man ha analsex om man har IBS och hemorrojder..?
  • Philippa

Rent spontant skulle jag säga att det inte är att rekomendera eftersom du riskera att förvärra dina sjukdomar..

Du får hitta på annat att njuta av!

• dohnut

Klart du kan det! Man kan allt man vill, bara man verkligen vill!

Kör hårt!

• Anonym (Elin)

Två helt olika svar.. någon med egen erfarenhet som har något att tillägga?

• Anonym (Linn)

Jag har IBS och brukar ha analsex. Med sambon och med leksaker. Kör bara när jag känner mig bra i magen. Är ofta förstoppad så det blir ju en del microlax :P Ser alltid till att vara tömd alltså. Har aldrig fått mer problem.

• Grynet2010

IBS lider nästan hela svenska folket av och det sitter i tjocktarmen oh där får du inte upp en kuk så just ibs har ingen som helst verkan av analsex. Men däremot hemorrojderna bör du ju göra något åt vare sig analsex eller inte, vad behandlar du med och är du rädd om magen i övrigt?

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Linn) skrev 2014-03-18 23:32:07 följande:
    Jag har IBS och brukar ha analsex. Med sambon och med leksaker. Kör bara när jag känner mig bra i magen. Är ofta förstoppad så det blir ju en del microlax :P Ser alltid till att vara tömd alltså. Har aldrig fått mer problem.
    Men du där måste jag fråga...Om du alltså är förstoppad o sprutar in microlax - då löser ju liksom det hårda upp sig o kommer ut kletkletigt! Hur blir det då såpass rent i gången att du kan ha analsex? Jag upplever inte att ALLT kommer ut o def inte i fast o fin form. Väggarna därinne borde ju vara nedsölade...?
Svar på tråden Kan man ha analsex om man har IBS och hemorrojder..?