Streama gratis men tvingas uppge kreditkortsuppgifter?!
Lägger tråden i KR för att kunna vara anonym, då vissa anser att det är olagligt att streama film och serier. Omoraliskt kanske, men så vitt jag vet inte olagligt än?!
Mitt problem är att jag vill ha engelsk el svensk text på det jag streamar, jag är hörselskadad och MÅNGA skådespelare kan inte prata rent utan mumlar bara.
Då tycks det bara finnas några få sidor tillgängliga. Nästan alla sidor påstår att det är gratis att streama, men ofta måste man registrera sig. Det är ok för mig, men sedan måste man även uppge kreditkortsuppgifter för att kunna "bevisa" att man befinner sig i rätt land? Ni vet säkert vad jag menar, den där lilla rutan som poppar upp och blockerar streamningen.
Det känns som ett solklart bedrägeri så jag vägrar naturligtvis ge ut mina kreditkortsuppgifter. Men då kan jag inte heller streama! Det handlar oftast om minst 5-10 år gamla serier och filmer som inte går att köpa eller se någon annanstans.
Hur har ni löst problemen? Har någon uppgett sina kreditkortsuppgifter?
Jag har endast Handelsbanken så jag kan inte skapa ett tillfälligt e-kort med ett par kr på. Jag kan spärra mitt kort/konto för köp utomlands osv, men jag vill inte riskera något.