• Anonym (Blåst på pengar?)

Streama gratis men tvingas uppge kreditkortsuppgifter?!

Lägger tråden i KR för att kunna vara anonym, då vissa anser att det är olagligt att streama film och serier. Omoraliskt kanske, men så vitt jag vet inte olagligt än?!

Mitt problem är att jag vill ha engelsk el svensk text på det jag streamar, jag är hörselskadad och MÅNGA skådespelare kan inte prata rent utan mumlar bara.

Då tycks det bara finnas några få sidor tillgängliga. Nästan alla sidor påstår att det är gratis att streama, men ofta måste man registrera sig. Det är ok för mig, men sedan måste man även uppge kreditkortsuppgifter för att kunna "bevisa" att man befinner sig i rätt land? Ni vet säkert vad jag menar, den där lilla rutan som poppar upp och blockerar streamningen.

Det känns som ett solklart bedrägeri så jag vägrar naturligtvis ge ut mina kreditkortsuppgifter. Men då kan jag inte heller streama! Det handlar oftast om minst 5-10 år gamla serier och filmer som inte går att köpa eller se någon annanstans.

Hur har ni löst problemen? Har någon uppgett sina kreditkortsuppgifter?

Jag har endast Handelsbanken så jag kan inte skapa ett tillfälligt e-kort med ett par kr på. Jag kan spärra mitt kort/konto för köp utomlands osv, men jag vill inte riskera något.

• Svar på tråden Streama gratis men tvingas uppge kreditkortsuppgifter?!
  • Anonym (bluff)

Ge inte ut dina kreditkortsuppgifter till sådana sidor, det är bluff och de tar dina pengar. Installera heller inga program från sådana sidor eftersom de innehåller virus så att de kan komma åt dina personuppgifter.

• Anonym (Torrent)

Tanka ner torrents istället, bara skriva swesub efter serie namnet på Google :) 

Anonym (Torrent) skrev 2014-03-18 09:56:23 följande:
    Tanka ner torrents istället, bara skriva swesub efter serie namnet på Google :) 
    Men jag vill inte bryta mot lagen! Glad 
    Att ladda ner med torrents är numera olagligt, jag laddar ju även upp då. Som jag förstår så är det lagligt att streama eftersom jag inte lägger upp något material tillgängligt för andra.

Jag har inte råd att betala böter och om någon åker dit så blir det garanterat jag! Med min jäkla otur...Rynkar på näsan
    Anonym (bluff) skrev 2014-03-18 09:52:05 följande:
    Ge inte ut dina kreditkortsuppgifter till sådana sidor, det är bluff och de tar dina pengar. Installera heller inga program från sådana sidor eftersom de innehåller virus så att de kan komma åt dina personuppgifter.
    Läste du mitt inlägg över huvud taget?
    Jag VET att det är bluff, jag lägger INTE ut mina kortuppgifter.
    Jag vill veta hur andra har löst detta problem.

Dreamfilm ligger jämt nere och serierna jag vill se är borttagna. Andra "svenska" sidor kräver kontokortsuppgifter.
  • Anonym (a)

Jag har inga problem med dreamfilm, hur menar du med att det ligger nere?

Anonym (a) skrev 2014-03-18 10:15:19 följande:
    Jag har inga problem med dreamfilm, hur menar du med att det ligger nere?
    Flera ggr/veckan, särskilt under helgen, så ligger sidan nere, otillgänglig, kommer inte in på den med varken dator, mobil eller surfplatta.

Eller så låser sig sidan när man försöker söka efter starta upp en film/serie.

Ibland finns det en svart/vit ruta eller ett meddelande om att "videon är otillgänglig för...", då har filmen tydligen blivit raderad/borttagen av någon.

En användare har nyligen "hoppat av" och tagit med sig massor av material som hen laddat upp till Dreamfilm. Brukar ta ett tag att återställa borttagna filmer/serier och de jag vill se prioriteras uppenbarligen inte.
  • Anonym (---)

Men vilka sidor syftar du på då? Swefilmer kräver inget sånt t ex.

• Anonym (a)
    Anonym (Blåst på pengar?) skrev 2014-03-18 10:30:22 följande:
    Flera ggr/veckan, särskilt under helgen, så ligger sidan nere, otillgänglig, kommer inte in på den med varken dator, mobil eller surfplatta.

Eller så låser sig sidan när man försöker söka efter starta upp en film/serie.

Ibland finns det en svart/vit ruta eller ett meddelande om att "videon är otillgänglig för...", då har filmen tydligen blivit raderad/borttagen av någon.

En användare har nyligen "hoppat av" och tagit med sig massor av material som hen laddat upp till Dreamfilm. Brukar ta ett tag att återställa borttagna filmer/serier och de jag vill se prioriteras uppenbarligen inte.
    Jaha, det har jag aldrig varit med om, men jag tittar iofs mest på vardagarna. Vad tråkigt!
  • Whitetrash86
    Anonym (a) skrev 2014-03-18 11:27:40 följande:
    Jaha, det har jag aldrig varit med om, men jag tittar iofs mest på vardagarna. Vad tråkigt!
    Har samma problem, dock inte lika mycket att jag inte kan komma in. Men varje kväll blir jag auto. utloggade eftersom deras server är "överbelastad" Visst det skadar inte min möjlighet att se filmer.. men lite jobbigt om jag inte kommer ihåg vilket avsnitt på vilken serie jag var på osv.

Sen är det sjuk mycket filmer som plockas bort av olika anledningar, avsnitt som saknas. Texter där man kan tro att det är en 3åring som översatt.. eller någon som inte kan svenska alls utan använder sig av google translate med röst överföring.
Svar på tråden Streama gratis men tvingas uppge kreditkortsuppgifter?!