• aveec93

hur tungt får man lyfta?

Jag är gravid med mitt första, bf 7 november. Jag jobbar på ett tryckeri och lyfter stora pappersbuntar flera gånger om dagen. Lådor som är packade med papper/artiklar. Är detta något jag kan fortsätta jobba med? Hur tungt får man lyfta? Hur är det med palliftar? Kan man hissa en sådan utan att barnet skadas? Jag känner nån konstig känsla i magen när jag gör de, typ som när man tränar situps el liknande.

Eftersom att de på jobbet inte vet så vänder jag mig hit i hopp om att någon annan har nåt liknande jobb och vet hur mkt man kan lyfta osv. Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden hur tungt får man lyfta?
  • Erizajo

Så länge det känns ok för dig är det ingen fara sa min BM vid min första graviditet, har du en normal graviditet så är det lugnt.

• pastamamman

Tycker du ska prata med din barnmorska, troligtvis ingen fara första delen av graviditeten, men kolla för säkerhetsskull.

• 1a skatten

Vad roligt, du och jag har BF samma dag :)
    Jag jobbar i livsmedelsbutik och lyfter tungt varje dag. Jag lyfter på som vanligt men tänker såklart på hur jag lyfter, men det gör jag alltid. Kan ju medge att jag känner att jag blivit mer försiktig, eftersom man är rädd, fastän de säger att det är ok.

Jag skulle nog vilja påstå att jag är mer rädd för stressen som mitt jobb bidrar med. Då brukar jag få ont i magen, så försöker verkligen att ta det lugnt. Men kan tilläggas att jag helt slut när jag kommer hem ifrån jobbet.

Kul, kan vi följas åt :)

Lycka till!

• aveec93
    1a skatten skrev 2014-03-18 15:35:48 följande:

Vad roligt, du och jag har BF samma dag :)
    Jag jobbar i livsmedelsbutik och lyfter tungt varje dag. Jag lyfter på som vanligt men tänker såklart på hur jag lyfter, men det gör jag alltid. Kan ju medge att jag känner att jag blivit mer försiktig, eftersom man är rädd, fastän de säger att det är ok.

Jag skulle nog vilja påstå att jag är mer rädd för stressen som mitt jobb bidrar med. Då brukar jag få ont i magen, så försöker verkligen att ta det lugnt. Men kan tilläggas att jag helt slut när jag kommer hem ifrån jobbet.

Kul, kan vi följas åt :)

Lycka till!

Va roligt! :) hur gammal är du och vart bor du? Självklart kan vi följas åt!
  • 1a skatten

Jag är ifrån Malmö och är 25! Första barnet!

Hoppas bara att allting kommer att gå bra!

Vart är du själv ifrån? :)

• aveec93
    1a skatten skrev 2014-03-20 19:29:16 följande:

Jag är ifrån Malmö och är 25! Första barnet!

Hoppas bara att allting kommer att gå bra!

Vart är du själv ifrån? :)

Jag är 21, bor i södertälje. Också första barnet :)
Svar på tråden hur tungt får man lyfta?