• Anonym (Förälskad)

Tunnhårig & förälskad

Ja vad ska man säga... Jag är ny på ett jobb & har träffat en tjej på jobbet (jag är kille), kärlek vid första ögonblick för min del, jag har ingen aning om hon är riktigt så intresserad men jag tycker ändå hon verkar vara det, jag kanske har missförstått det hela, vet inte riktigt men hur som helst... Jag är påväg att bli tunnhårig, brukar använda keps för att dölja mitt hår, det är liksom i mitten av huvudet eller vad man ska säga som jag är tunnhårig. Luggen är fortfarande där fast ovanför luggen dvs mitt på skallen så är det väääldigt lite hår, för övrigt har jag ett helt vanligt hår. Man blir lätt lurad då man ser mig själv i keps, man tror jag har långt hår utan keps men egentligen har jag bara långt hår på bakhuvudet, luggen & på sidorna.

Vad gör man? Frågar man tjejen vad hon tycker, om jag ska klippa mig eller ha kvar det som det är? Eller kommer hon bli så äcklad att hon inte vill kolla på mig igen? Klippa väldigt kort kan vara en utväg men vet inte om hon kommer gilla mig då utan hennes bekräftelse...

Hur som helst, jag kommer operera mig själv om kanske 1 år när jag får nog mkt pengar för att göra en hårtransplantation så jag blir 'normal' igen. Men det hjälper inte det faktum att jag är förälskad i den här tjejen IDAG, gud vad jobbigt, önskar jag inte gick till det här jobbet öht......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-18 14:29
    Glömde tillägga: Vi är unga, 20-25

• Svar på tråden Tunnhårig & förälskad
  • Anonym (no problem)

Jag är tjej. Och jag tycker det är snyggt/sexigt/tjusigt med tunnhåriga män! Så vet du, det kan vara så att det är totalt betydelselöst för just den här tjejen :) 

• Anonym (Sillen)

Mitt tips är att skippa kepsen och klippa en frisyr som passar hela huvudet sas (eller raka av det om man känner för det).  Att alltid ha keps för att dölja tunnhårighet signalerar osäkerhet och sånt är inte attraktivt. Att vara tunnhårig är dock helt okej

• Anonym (tunnhårig)

Tjena

Vet inte om du är seriös men svarar ändå eftersom det kanske hjälper någon. Jag har själv börjat bli tunnhårig och på mig är det hela hjässan som succesivt blir tunnare. Alltså inte att hårlinjen drar sig tillbaka eller så.

Jag tror att du i första hand ska försöka tänka på att du mycket väl kan bli älskad av tjejer trots din tunnhårighet.

Sen tycker jag du ska ta dig en rejäl funderare på det här med operation, speciellt som det låter som en stor investering för dig. Om du opererar så att du täcker upp din kala flint så kommer andra delar av huvudet att fortsätta bli tunnhårigt och det kommer att se märkligt ut. Då är du fast i en spiral där du måste lägga ut massvis med pengar på flera operationer.

Gå till läkare och få propecia utskrivet. För de flesta får det en avstannande effekt på tunnhårigheten, och för en mindre del verkar det även dra tillbaka förloppet.

• nyans

Jag tycker du hänger upp dig för mycket på ditt hår. Antingen är hon intresserad eller så är hon det inte, men skulle hon rata dig enbart för att du är tunnhårig, är hon inte mycket att ha. Det underlättar dock om du skaffar dig en frisyr som passar dig. Antingen rakar av dig håret eller någon annan frisyr som inte ser "gubbig" ut.

Massor med unga män är eller börjar bli tunnhåriga. Så länge de är attraktiva och trevliga i övrigt - samt väljer en frisyr som passar dem - brukar begynnande flint inte stå i vägen det minsta för att träffa tjejer.

Lycka till!

• Anonym (123)

Att du är tunnhårig är inget som de flesta kvinnor skulle hänga upp sig på. Men att gå omkring med keps hela tiden, det tycker inte jag är speciellt attraktivt, men det är ju bara jag:). Klipp dig i en frisyr du trivs i. Sen om hon är intresserad utav dig eller ej kommer inte avgöras av din frisyr.

• Anonym (spelarroll)

För mig spelar håret ingen roll. Mitt ex var tunnhårig och hade rakat eller kort kort snagg, vilket jag alltid gillat. Har svårt för överkamningar och tunt långt hår men en kort frisyr som passar håret och huvudet eller snagg eller rakat gillar jag. Man bryr sig väl inte om håret om man gillar personen.

• Anonym (MM)

Skippa kepsen och ha ditt hår väldigt kort, bara någon milli så syns inte kontrasterna så mycket. Tunnhåriga män är sexiga. Lite skäggstubb på det så är du hur het som helst.

Kepsar är inte attraktivt alls. Det är tonårsaktigt i mina ögon.

• studentbruttan29

Klipp håret kortare och börja använda toppik om du inte är helt kal där upp på toppen.

• Anonym (kofoten)

sitter kärlek i håret

nja klipp till det

eller gör en häftig frissa som donald trump har

• Ful Anka

Tror aldrig jag varit med om att en tjej blir äcklad av att en kille är tunnhårig. Som andra har sagt, släng fjortis kepsen och snagga dig lite schysst och gro lite stubb på hakan.

Tror du ser lite hillbilly ut med hår hängande runt en keps liksom. Säg inte att du har mustach också?

• Anonym (Tjejen)

Raka av dig alltihop! Tunnhåriga är INTE snygga om de försöker dölja det. Tyvärr.

• Anonym (MM)
    Anonym (Tjejen) skrev 2014-03-18 19:33:35 följande:
    Raka av dig alltihop! Tunnhåriga är INTE snygga om de försöker dölja det. Tyvärr.
    Men tunnhåriga som inte döljer det är snygga! Så var stolt tunnhårig TS. De snyggaste männen jag vet är helt utan hår. För mig är män med hår på huvudet rent av avtändande så jag resonerar helt tvärtom vad du gör TS. Och många fler kvinnor än jag har samma åsikt ska du veta! Kanske just denna kvinna tycker du är extra snygg bara tack vare din tunnhårighet.
  • MrC

-Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • Anonym (tunnhårig)

Kul att en del kvinnor gillar män utan hår. Tyvärr för min del har jag inte så fin form på huvudet och passar inte helt rakat.

• Julia1245
    MrC skrev 2014-03-19 02:46:12 följande:
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!

Haha, kul att du lade in just den bilden, jag plåtade av den själv när jag läste den. Jag tycker att rakat huvud är väldigt attraktivt (OBS ej skinnskallestyle).
  • Anonym (Förälskad)
    Ful Anka skrev 2014-03-18 18:56:59 följande:
    Tror aldrig jag varit med om att en tjej blir äcklad av att en kille är tunnhårig. Som andra har sagt, släng fjortis kepsen och snagga dig lite schysst och gro lite stubb på hakan.

Tror du ser lite hillbilly ut med hår hängande runt en keps liksom. Säg inte att du har mustach också?
    Nej, jag är ingen bonde.
  • Anonym (Förälskad)

Jag snackade för första gången idag, hon verkade lite små nervös men jag tycker ändå hennes blickar finns där, liksom det är något med hennes blickar som inte är 'normal', Jag började prata med henne & hon viker undan blicken efter ca 2-3 sekunders tystnad, kanske är jag obehaglig? Liksom jag är lugn i rösten och så, jag vill inte stressa fram en massa ord utan att dom ska betyda något. Hur som helst, jag frågade inga konstiga frågor heller - Frågade vad hon heter, hur länge hon har jobbat på stället & vad hon håller på med vid den stunden som jag började frågade henne. Jag själv tycker inte jag är särskilt obehaglig, tvärtom nästan 8/10 kollegor vill prata med mig samtidigt som jag ser dom är lugna i mitt sällskap, men denna tjej verkar vara lite nervös kanske? Vet inte men jag uppfattar inte mig själv som obehaglig iaf.

Något jag fick reda på är att hon är möjligtvis 1-2 år äldre än mig & med handen på hjärtat, tjejer föredrar inte killar som är yngre än dom själv för dom tycker dom är sååå omogna & pojkiga men jag är verkligen inte sådan som många killar är i min egen ålder, jag själv tycker jag är mogen för min egen ålder, komiska är att många runt min egen ålder uppfattar mig själv som äldre än min egentliga ålder så fort vi börjar snackas vid, så uppenbarligen är jag 'lite' mognare än en del i min egen ålder. Hahaha, jag har ingen aning faktiskt, har inte orkat reflektera över det utan jag kör på bara.

Hur som helst till saken, hur ska jag göra för att närma henne? Är det värt att satsa på henne för att jag är möjligtvis yngre? Kanske jämngammal vet inte men faktumet kvarstår, tjejer föredrar äldre killar. Ska jag fråga om hennes intressen & vad hon gillar imorgon för att sedan kanske 1 vecka senare fråga ut henne om att kanske gå på bio//biljard//fika? Ni tjejer som läser den här tråden kan gärna ge mig lite tips & säga vad ni tycker kring saker & ting.

Jag skulle tro hon är 22/23/24 medans jag är 22.

• Anonym (Förälskad)

Men om hon avvisar mig för att möjligtvis träffas på fritiden för en fika eller ngt så kommer det bli konstig stämning för resten av tiden som jag jobbar där säkert, iaf månader framöver.

• Anonym (Zarah Leander)

Men skärp dig gosse!
    1. Det är inte håret som är viktigt när man faller för en man. För övrigt är det sexigt med män med väldigt kort hår eller rakad skalle.
    2. Vadå tjejer gillar äldre killar? Och män gillar bara pinnsmala tjejer eller? Jag är fet. Min man är tio år yngre än jag. Vi har varit ihop i tio år. Släpp alla myter.
    3. Kamma nu till till och fråga tjejen om du får bjuda henne på en fika. Tackar hon nej så lär hon ändå vara smickrad så var är den stora grejen?

Kör så det ryker nu. Och uppdatera oss hur det går.

Svar på tråden Tunnhårig & förälskad