• Anonym (plus?)

Apotekets graviditetstest?

Min mens borde ha kommit idag... Köpte apotekets egna test (2pack kostade ju bara några kronor mer än cb..) iaf, när jag testat positivt förr så har sträcket kommit fram ganska omgående, nu gjorde det inte det så jag la ifrån mig testet men tittade på det efter en stund igen (ca halvtimme?) då är det klart och tydligt positivt(!) Det står att det kan visa falskt positivt om det går mer än 5min, men ni andra "testnarkomaner" vad tror ni??

• Svar på tråden Apotekets graviditetstest?
  • Prutt

Läste du av det efter fem minuter och det var negativt så är det negativt. Ett streck till följd av en graviditet kommer inte så sent.

Kissade du på testet och gick därifrån, utan att läsa av det efter fem minuter, och kom tillbaka och upptäckte att det var positivt, så går det ju inte att veta när det ändrades. I så fall så tycker jag att du ska vänta tills imorgon bitti och ta ett test till.

• Anonym (Olik)

Bild?

Vad som menas är att man kan få sk torkstreck eller fuktstreck på ett test som legat en stund men det ser man ganska lätt om det är eller ej därför ber jag om bild

• Anonym (Jag)

Tja .. Jag har nyss plussat med detta test Blandandat :) jag började testa på bim-5.. Fick ett svagt pluss efter typ 7 min som stannade kvar.. Sedan testade jag varje dag tills bim-1.. Der blev starkare och strecket kom fortare:) sista testet kom der upp på 1-2 min.. Så du kan mycket väl vara gravid :) testa i morgon igen :) fick även svaga streck med andra gravtest.. Men provade vb digitala med veckoindikator på bim-5 och fick inte gravid. Men var der ändå :p så der kan bero på att din hcg nivå fortfarande är låg :k)

• Limalie

Fast det spelar ju ingen roll om TS lägger upp en bild som är superpositivt. Det som spelar roll är ju NÄR ts tittade på testet igen, inom testtiden eller ej.

• Anonym (Jag)

Der är sällan ett streck kommer efter ett tag utan att man är gravid'

• Anonym (plus?)

Här kommer bild, tog den på begäran så nu har det ju gått ca 1tim tom(!)

• Anonym (plus?)

Gick inte? Testar från datorn!

• Limalie
    Anonym (Jag) skrev 2014-03-18 16:44:04 följande:
    Der är sällan ett streck kommer efter ett tag utan att man är gravid'

Varför finns ens testtiden då?

• Anonym (Olik)
    Limalie skrev 2014-03-18 16:49:43 följande:

Varför finns ens testtiden då?

För att som sagt det kan uppstå sk torkstreck och fuktstreck ,men dom är sällan "tydligt positiva" utan är mer en ofärgad skugga/streck som naiva folk kan tolka som plus om dom inte tittar efter noga.
Svar på tråden Apotekets graviditetstest?