Familjefilm-Fantasy
Hejsan.
Skulle vilja ha lite tips om barnfilmer för mina två barn som är 11 och 13? Det ska även passa vuxna, vi brukar oftast titta hela familjen.
Filmerna Twilight, Narnia, Sagan om ringen, Hobbit och speciellt Harry Potter har varit väldigt omtyckta. Inte för mycket blod och våld. Dom är inte så känsliga när det gäller filmer. Men vill ändå inte att dom ser filmer som Hunger Games (Hunger Spelen) och tror även Titanic var en stor hit. Inte fantasy stuket på den, men jag tror det var att det hänt på riktigt som var fascinerande. Dom har ju lämnat det "tecknade stadiet" nu. Vilket är lite sorgligt.. Men men. Liten fin gubbe på den. Själv tycker jag det var mysigt när man tittade på Bilar och Hitta Nemo. Men det blir ju lite roligare för både moder och fader att titta när det är lite vuxnare filmer. Även om våran smak på filmer inte har funkat. Det gick inte så bra när vi försökte titta på dom underbara filmerna Ciderhusreglerna och Stekta Gröna Tomater. Som jag annars skulle rekommendera starkt! Som sagt så tycker dom om filmer "för lite äldre". Men men. :) Tipsa tipsa.
/Peter