• Anonym (Sommarvikariat)

Lön under inskolningstiden?

Hej! 

Jag har fått erbjudanden om att sommarvikariera på karolinska sjukhuset som undersköterska under sommaren? Men det kommer att vara ca tre veckor inskolning, därför undrar jag om man får lön under denna period eller inte? 

Tack för er svar! 

• Svar på tråden Lön under inskolningstiden?
  • Obliviate

Det ska du ha så vitt jag vet. Jag fick betalt för dom dagarna jag vart introducerad.

• Sthlmtjej24
    Sthlmtjej24 skrev 2014-03-18 19:28:39 följande:
    Nej, det får du inte.
    Förlåt, jag läste in en helt annan sak; att du skulle inskola tolkade jag som att ditt barn ska inskolas på förskola av nån anledning. SJÄLVKLART får du lön under introduktionen! Ursäkta mitt misstag!
  • Familjen Fri
    Sthlmtjej24 skrev 2014-03-18 19:28:39 följande:
    Nej, det får du inte.
    Jag misstänker att du tolkade frågan som "ska jag få lön när jag skolar in mitt barn på förskola". Det ska hon givetvis inte få.

Däremot ska du ha ersättning under din uppstart på jobbet. Jag kan inte se att det skulle vara möjligt att avtala bort.
  • Anonym (Sommarvikariat)

Tack för er svar! 

Jag undrar om någon vet hur mycket en undersköterska får för lön på karolinska? 

Jag skämms över att fråga arbetsgivaren denna fråga. 

Tackar

• enLitenEmma
    Anonym (Sommarvikariat) skrev 2014-03-18 21:38:29 följande:

Tack för er svar! 

Jag undrar om någon vet hur mycket en undersköterska får för lön på karolinska? 

Jag skämms över att fråga arbetsgivaren denna fråga. 

Tackar

Har du inte löneförhandlat? Den lilla detaljen brukar ju va nåt som kommer upp under samtalet när man tackar ja till ett jobb
Svar på tråden Lön under inskolningstiden?