• Anonym (Sandra)

Hur tar ni bort ert könshår och håret vid analen?

Finns det någon som vaxar? (Jag är tjej) och har inte råd med att gå till salong. Tycker det är så bökigt med att raka för får massa röda prickar och så blöder det efteråt. Dessutom blir det stubb efter en dag. Så är vax något att rekommendera? Någon erfaren? Hört att inatiyol(stavning) ska  va bra efter rakning också? Snälla hjälp en kvinna i nöd!!

• Svar på tråden Hur tar ni bort ert könshår och håret vid analen?
  • Soi88

Hahaha, "kvinna i nöd"!
    Smal hyvel, alltså inte de där ladyshave-skiten utan smala engångs (inte de orangea från 1800-talet..)
    Duscha en stund innan så allt mjukas upp, sen smeta balsam som fan och raka därefter ! Så för jag iaf, får aldrig några röda utslag eller skärsår :)

• Anonym (Sandra)
    Soi88 skrev 2014-03-18 20:43:23 följande:
    Hahaha, "kvinna i nöd"!
    Smal hyvel, alltså inte de där ladyshave-skiten utan smala engångs (inte de orangea från 1800-talet..)
    Duscha en stund innan så allt mjukas upp, sen smeta balsam som fan och raka därefter ! Så för jag iaf, får aldrig några röda utslag eller skärsår :)
    Hahah ja lite överdrivet kanske.. Det där funkar inte heller,får fortfarande samma prickar och skärsår. Är så sugen på att vaxa, funkar inte det??
  • Anonym (Kanel)

Jag använder mig av veets hårborttagningskräm och har gjort så i mer än 10 år. Är helnöjd och funkar bra.

• Anonym (Sandra)
    Anonym (Kanel) skrev 2014-03-18 20:51:13 följande:
    Jag använder mig av veets hårborttagningskräm och har gjort så i mer än 10 år. Är helnöjd och funkar bra.
    Har aldrig fattat de här med hårborttagningskräm, känner mig lagom efter.. Är det en kräm som man bara smörjer in och vips faller håren bort?? Hahah nu har jag helt fel förstår jag!
  • Anonym (varför?)

Vad finns det för anledning till att ta bort hår där? Slöseri med tid.

• Anonym (Sandra)
    Anonym (varför?) skrev 2014-03-18 20:56:26 följande:
    Vad finns det för anledning till att ta bort hår där? Slöseri med tid.
    Jag gör det för att känna mig fräsch. Speciellt under mensperioden
  • Anonym (hjälphär)

När ni rakar er därnere tjejer.... rakar jag ialf inte emot hårrötterna =alltid stubb. Men rakar jag emot blir de ju röda prickar. Ska man alltid vha lite stubb eller går de att få bort helt utan röda prickar??

• Anonym (varför?)
    Anonym (Sandra) skrev 2014-03-18 20:58:49 följande:
    Jag gör det för att känna mig fräsch. Speciellt under mensperioden
    Jaha ok, jag använder tampong så får inte det problemet med att det fastnar i håret om det var det du menade? Annars kan man ju duscha också :P Förstår inte varför man vill fortsätta raka om man får bölder och man börjar blöda, känns som om det är mer omständigt än att det skulle fastna lite mensblod (1 gång i månaden) i håret som man lätt kan skölja bort
  • Anonym (Vax)

Jag vaxade ett tag på salong. Fick nog mer inflammerade hårsäckar då. På ett annat sätt. Var len som attan i början. Sen växte några hårstrån inåt och blev som inflammerade finnar. Inge överallt men på en hel del ställen. Sen fick jag svamp också. Så jag slutade. Men visst skulle kunna tänka mig göra det inför en semester. Tror dock det är svårt att göra själv. Jag skulle iaf inte klara att vaxa mig själv. För det gör ju ont.

• Anonym (Hur)

Hur funkar egentligen hårborttagning kräm? Kan man kleta med det överallt mellan benen?

Svar på tråden Hur tar ni bort ert könshår och håret vid analen?