• Anonym (frun)

Jag efterlyser berättelser om hur det upptäcktes

Hur upptäckte du att din partner var otrogen? Och vem tog upp det? Var det du som slungade ut anklagelser eller var det din partner som kom med en bekännelse?

Jag upptäckte för 2 månader sedan att min man har en affär och vet varken ut eller in. Först tänkte jag att han kanske var sjuk på något vis eller tillfälligt sinnesförvirrad, så jag ville vänta med att säga något. Nu har det gått så lång tid att jag bara drar mig för att krossa tillvaron för mig och barnen. Men varje gång han ljuger ihop en historia, så känns det som ännu en spik i kistan. Kanske era berättelser ger mig svaret på hur jag ska göra?

• Svar på tråden Jag efterlyser berättelser om hur det upptäcktes
  • Anonym (..)

Jag smittade partnern med klamydia och hade inget annat val än att krypa till korset.

• Anonym (L)

Jag lånade sambons dator och hittade mailkonversation mellan honom och en tjej han hade träffat ett tag.

• ClaraV

Idioten hade haft en ÖPPEN konversation på sin facebook-logg med den andra tjejen i detta fall. Jag konfronterade honom, han försökte neka men det var solklart vad det handlade om.

• en blind vän

Hej Frun.
    Mitt fru berättade rakt upp och ner. Jag fattade först ingenting. Så hon var tvungen att tala tydligt så jag skulle förstå vad dom gjort tillsammans.

Ett tips om hur du ska konfrontera honom. Skriv ut skilsmässoansökan. Skriv ut en bild på ett brustet hjärta, för det är vad jag tror du har. Köp ett par kondomer. Stoppa in I ett kuvert. Klistra igen och ge honom det eller stoppa det I brevlådan och åk till dina föräldrar och vänta på svar. Alternativ stoppa in det I handsfacket på bilen och ring upp honom när han är iväg till sin älskarinna och säg att det ligger något I handsfacket.

,--O-O
  • MissEofc

Han blev helt plötsligt väääääldigt personlig och hemlig med mobilen och skaffade dessutom kod på den. Tog mig 3 försök innan jag knäckte koden och kunde läsa allt som stod i sms mellan honom och TVÅ(!!!) olika tjejer. En var han tydligen ihop med och den andra låg han bara med.

• Anonym (frun)
    Anonym (..) skrev 2014-03-18 23:41:27 följande:
    Jag smittade partnern med klamydia och hade inget annat val än att krypa till korset.
    Det är en av de saker jag är lite rädd för. En annan är att han ska göra henne med barn, så våra barn plötsligt får ett halvsyskon de kanske inte vill kännas vid.
  • Anonym (Varit där)

Det började med att jag lånade hans mobil för att skicka ett sms till svärfar, något som maken visste om att jag skulle göra. Såg du ett flertal sms till en kvinnlig kollega som var ganska "gulliga", mycket puss och kram som avslutningsfras. Jag  lät det vara men min magkänsla sa att det var nått underligt där så efter några månader kollade jag i hans mobil och då hittade jag fler sms till henne som jag tyckte gick över gränsen. Jag tog upp det med maken och erkände direkt att jag snokat d min magkänsla sa mig att nått var fel. Han påstod att det inget var, hon mådde dåligt, han var nån slags psykolog till henne bla, bla, bla. Jag sa att jag inte tyckte att språket de använda var ok, det var ett övertramp i mina ögon och han lovade att han inte skulle fortsätta. Efter ytterligare några månader kollade jag mobilen igen och såklart hade de fortsatt sms:a,  Jag gick i taket och skilsmässan hänge i luften! Det som sved var att han valde att gå bakom ryggen på mig igen och därmed kändes det inte som jag betydde ett skvatt. Återigen sa jag att det inte var ok men en sådan relation efter jobbet så att säga, var mycket tydlig med vad jag kände och tyckte och återigen lovade han att sluta.
    Efter 2 månader så kollade jag hans mobil igen och då var alla sms borta och inga nya fanns, såvida han inte raderat dem efter han skickat dem. Jag hittade dock en konversation på FB men en annan kvinnlig kollega som var mycket värre! Detta skedde när han och en kompis var ute på fisketur i 3 dagar, under dessa 3 dagar ringde han inte mig eller skickade sms en enda gång men henne hade  han pratat med via FB varje kväll! Hur vet jag det? Jag kollade hans dator när han inte var hemma och han har synkat sin mobil med datorn så allt han gjort via internet på mobilen syns i datorn. Nått han inte visste om själv... När han kom hem bad jag honom packa och dra för nu hade jag fått nog. 
    Vi valde att jobba på det, har gått i familjerådgiving och nu har vi tagit oss igenom det men det har tagit tid. 

• Blåöga

Jag hade länge känt på mig att nåt var fel och ett av de vanliga tecknen var förstås den låsta mobilen som han vakade som en hök. Han började tom ha den i fickan, antagligen för att känna vibrationerna. Jag frågade flera gånger under 2 års tid, jag anklagade honom öppet att var otrogen, men han bedyrade sin oskuld varje gång, fick mig att känna mig paranoid och sjukligt svartsjuk. Jag började tro honom, började tvivla på mig själv. Sedan, efter sportlovet förra året, blev han kall och frånvänd, han ville inte ha sex och nu blev jag ordentligt orolig och tankarna på att han var på väg att lämna mig poppade på allvar upp. Återigen frågade jag om han träffat någon annan, återigen fick han mig att känna mig löjlig. Han var bara stressad på jobbet, hette det. Jag mådde skitdåligt hela våren, visste varken ut eller in, levde i en slags limbo där jag inte vågade anklaga honom igen samtidigt som hans mobil blivit min nya nemesis dit all min svartsjuka riktades. Nu vaktade jag den som en hök. Sedan kom sommaren och under semestern bröt han isen och välkomnade mig tillbaka i hans famn. Det var underbart! När semestern var slut högg osäkerheten in igen och jag började bearbeta honom om att han skulle ta bort låset eftersom jag var svartsjuk på telefonen, ett argument han köpte för övrigt, han å andra sidan hade börjat vackla om viktigheten om den privata sfären, det som han initialt hade haft som anledning, antagligen för att han inte längre hade kontakt med "henne", så i november fick jag äntligen hans kod. Jag litade på honom nu, jag hade ju fått hans kod. Under julhelgen en morgon så klev han upp och medan han var där nere så fick jag ett infall och tog hans telefon. Jag kollade hans senaste aktiviteter. Wordfeud. Såg att någon kvinna hade skrivit någonting chattfönstret, tänkte inte så mycket på det, jag kan också berömma folk eller skriva TFM etc efter en match. Orden han skrev till henne fick det att vända sig i magen. Där stod det svart på vitt. Där var hans älskarinna. Jag kämpar fortfarande med detta, har inte bestämt något än eftersom jag älskar dåren. Han å andra sidan säger att han gick vilse, att han aldrig slutat älska mig, att han betett sig som ett svin och att han själv inte begriper på en fläck HUR han kunde göra detta mot mig. Han mår bevisligen dåligt när vi pratar om det, han säger att det är som att peta i ett öppet sår, för under tiden han var otrogen (det avslutades alltså före sommaren) mådde han uselt, det fanns liksom bara två vägar - otrohet eller skilsmässa, och han ville inte skiljas. Egoistiskt, jag vet. Men jag fick alltså reda på sanningen via wordfeuds chattfunktion, vem behöver KiK om man gillar att spela Alfapet.

• Anonym (otroget svin)

Mitt ex träffade en tjej på ett community där vi båda hade användare så jag såg att hon skrivit komplimanger till honom och jag visste hur mkt han gillade sånt och hon var dessutom hans typ. jag sa nåt om det men han viftade bort det med att han bara tyckte det var kul att hon gav honom komplimanger och att det inte var nåt mer.

Sen började de smsa till varandra. En gång när vi satt på en pub och var lite fulla fick jag ett plötsligt infall och frågade om han hade nåt på gång med henne. Han nekade och jag bad att få se deras sms-konversation. Då tog han mob och raderade hela konversationen! Naturligtvis fattade jag då att de höll på med nåt skumt.

För att göra en lång historia kort så klämde han ganska snart efter det där ur sig att de hade träffats och sett film (?) och sen kröp det fram att han vill dejta henne.

Jag har nog aldrig varit så förbannad nånsin på en kille. Jag kände mig dum också som inte litat på min magkänsla redan från början när jag kände på mig att det var nåt mellan dem.

TS, hur fick du reda på att din man var otrogen?

• Med Lem
    Blåöga skrev 2014-03-20 08:10:59 följande:
     Men jag fick alltså reda på sanningen via wordfeuds chattfunktion, vem behöver KiK om man gillar att spela Alfapet.
    Wörterfeude äger!

Svar på tråden Jag efterlyser berättelser om hur det upptäcktes