-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Tepåsarna innehöll höga halter socker, visste du?
-
Nä, det visste jag inte, men så dricker jag bara maccha och sakurayu.... (kostar inte 20 kr för ett 50-pack, direkt....)
-
Köper du i Sverige?Aniiee skrev 2014-03-19 02:55:22 följande:
Nä, det visste jag inte, men så dricker jag bara maccha och sakurayu.... (kostar inte 20 kr för ett 50-pack, direkt....)
I am a citizen of the world. - Sylvia Beach -
Allt är relativt. I min, inte fullt så sockerskrämda värld, är 0.1 - 0.4 gram socker /sötningsmedel, per tepåse, inget att bli till sig i byxorna av. Men jag inser att vi alla är olika. Och sensationsmedia skrämmer människor för att sälja lösnummer.
-
Maccha köper jag i sverige (svensk onlinebutik eller på T-Centralen). Sakurayu får jag av en vän.puss skrev 2014-03-19 03:16:18 följande:Köper du i Sverige?
-
Sant =Ph8him skrev 2014-03-19 03:32:32 följande:Allt är relativt. I min, inte fullt så sockerskrämda värld, är 0.1 - 0.4 gram socker /sötningsmedel, per tepåse, inget att bli till sig i byxorna av. Men jag inser att vi alla är olika. Och sensationsmedia skrämmer människor för att sälja lösnummer.
-
OkAniiee skrev 2014-03-19 03:49:43 följande:Maccha köper jag i sverige (svensk onlinebutik eller på T-Centralen). Sakurayu får jag av en vän.I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
-
Skrämma?
Det ska stå i innehållsförteckningen. -
Det kan man tycka, men lagen håller inte riktigt med. Livsmedelslagen tillåter sockerarter i livsmedel, utan att de redovisas eftersom de inte räknas som tillsatser. Och tillverkare tvungna att deklarera hur mycket socker en produkt totalt innehåller, däremot behöver de inte uppge hur stor andel som är tillsatt.Runes skrev 2014-03-19 05:49:42 följande:Skrämma?
Det ska stå i innehållsförteckningen.
-
Nä det visste jag inte. Jag tänker mest att om man måste tillsätta socker för att det ska vara drickbart så är det Riktigt Dåligt Te. Och sånt dricker jag inte. (Jag dricker inte pås-te öht och lös-te som man köper på Ica, mja....)
-
Har inte kollat på länken men hade inte en aning om att the innehåller kolhydrater. En hel del dessutom. Såg det igår så alla lchfare borde tänka en extra gång innan dom häver i sig the, kaffe och citronvatten.