• SOAS

Att bli avvisad gång på gång...

Jag vill få lite feedback och få höra andras tankar/tips om detta...

Jag och min sambo har varit tillsammans lite mer än två år och varit sambos ett år.
    Det sexuella har i perioder varit det vi främst bråkat om.. Nu vet jag att det inte får nån bra effekt att tigga och böna o be om sex men detta knäcker mitt självförtroende och jag kan gråta mig till sömns över detta.

Han är raka motsatsen till dom män jag tidigare haft relation med.. jag har sällan blivit nekad och det har väl i dom fallen varit jag som nekat för att jag inte känt lust...
    Nu är det ombytta roller.. tar jag intiativ och visar att jag har lust så blir jag avvisad, gör jag inte det så går det nån dag och han frågar mig vad som är fel !??!

Jag vet varken ut eller in.. klär jag upp mig så känner han press och ser sex mest som "hundgöra"..

Jag tror att hade jag fått sex så mycket som jag vill ( just nu ) så hade jag inte haft det här behovet som är fruktansvärt plågsamt.. !!!!
    Bara för att jag vet att han kommer avvisa mig så kan jag inte släppa det.. tankarna går hela tiden på om han tillfredsställer sig på egen hand eller träffar nån annan..

I mitt friska tänkande så tror jag inte att han träffar nån annan.. men varför vill han inte ha sex med mig ?!?!

När vi väl har sex så börjar jag gråta mitt i allt dels av spänningar som släpper och dels för att tanken finns kvar hos mig "Vill han det här egentligen " ?? :(

Nån som känner igen sig ??

• Svar på tråden Att bli avvisad gång på gång...
  • en blind vän

Hej
    Hade en sambo som höll på så där. Jag tog upp frågan några ganger.
    Jag påstår att det är ett sätt att visa makt att avvisa någon.
    Till slut tog jag Inga initativ längre. Det tog ett år innan hon undrade varför vi hade så lite sex. Hade haft några ganger på hennes initativ under den tiden. Jag sa som det var. Vi hade sex en gang sedan på mitt iniativ. Sedan fortsatte det med avvisandet igen. Hennes behov att visa makt. Ja, hon var en stark kvinna I mångt och mycket.
    Ja. Det gjorde ont när jag insåg att det var på det viset. Min kärlek dog till slut.
    Jag flyttade.

Vad jag vill saga är att det handlar om maktspel och kontrollbehov. Det har ingenting med sex att göra.
    Jag är tämligen övertygad att han inte har andra vid sidan om. Han går igång på makt. Du känner honom.

,--O-O
  • SOAS

Men hur gör man med den plågsamma sexuella frustrationen?? Spelar ingen roll att jag fixar det på egen hand!! Det går inte över och även om jag blir avvisad och ledsen såslutar jag ändå inte ta intiativ "utifall" han vill.
    Att jag verkar ointressserad gör inte att han blir mer på.
    Detta upptar mitt huvud konstant. Mest när vi är ifrån varandra då jag tänker på om han gör det själv.

• Anonym (c)

det behöver inte handla om makt och kontrollbehov. I perioder kan man ha olika hög/låg sexlust och synkar det inte så blir det problem

• bint

hmm som en blind vän säger, om det handlar om maktspel, så är det just vad din partner lyckats göra , vilket yttrar sig genom din frustration... sen om det är sexuell frustration eller Annan sort, tror jag spelar mindre roll,

"Detta upptar mitt huvud konstant" skriver du, kanske är det precis vad han vill?

men du känner honom bäst... har han alltid varit sådan?

• Anonym (o)

Köp en sexleksak. och om han har invändningar emot det. säg att du har behov som inte tillfredställs tillräckligt. 
    Och prova andvända den tillsammans typ en dildo.! 

• Anonym (o)

Till dig sj måste tilläggas 

• CalleA

Välkommen i gänget TS, du är inte ensam. (Även om inte jag har det lika illa, men har haft problem periodvis) Behöver inte alls handla om makt. Många människor är bara inte speciellt intresserade av sex. Och då står man där med sin frustration som bryter ner både självsäkerhet och vardagslycka. 

Hade jag ett recept mot problemet skulle jag vara minst lika rik som Bill Gates

• SOAS

Men att jag tillfredsställer mig själv löser det inte... Det enda som får min lust att stillas är sex med honom. Ingen dildo i världen kan ersätta det.
    Han har sagt att han vill att jag träffar nån annan för att han inte kan knulla sju dagar i veckan, vilket jag inbillar mig att jag inte skulle vilja om det inte var såhär.
    Säger han så för att testa mig??

• SOAS

Jo jag kan tänka mig att det är ett maktspel vilket han utövar även på andra sätt i relationen.
    Och jag är rädd för att det här blir som sista spiken i kistan för att trigga mig och få en anledning att göra slut på relationen.. jag har ändå så länge vi haft sex med jämna mellanrum tyckt att vi haft en bra relation trots bråk och tjafs.

Men nu när även sexet får stå åt sidan så blir jag livrädd..

Han säger ibland saker som han ändå inte står för visar det sig... Och nu senast så fick jag i ansiktet att han inte känner nån "passion" vilket man MÅSTE känna för att vilja ha sex med den man lever med..
    Jag är inte av samma åsikt.. jag känner inte passion 24/7 men jag känner för honom och är attraherad av honom.
    Ett bra sexliv har för mig alltid vägt upp det negativa som poppar upp i en relation... men har man ett dåligt sexliv så för mig är det = att hela relationen är dålig..

Bör jag få upp ögonen och se detta på ett annat sätt.. Vad är viktigast !?

• en blind vän
    SOAS skrev 2014-03-19 11:24:02 följande:
    Men att jag tillfredsställer mig själv löser det inte... Det enda som får min lust att stillas är sex med honom. Ingen dildo i världen kan ersätta det.
    Han har sagt att han vill att jag träffar nån annan för att han inte kan knulla sju dagar i veckan, vilket jag inbillar mig att jag inte skulle vilja om det inte var såhär.
    Säger han så för att testa mig??
    Det är lätt att skjuta over problemet på dig genom att saga att du kan träffa andra. Han vet ju att du inte vill träffa andra. Därför är det lätt att saga så.
    Det är riktigt du behöver inte pippa sju dagar I veckan om han tog dig på allvar.
    Som jag skrivit tidigare så handlar det inte om sex.

Mycket handlar om kontroll. Jag vet hur det känns att förlora kontrollen när ens sambo vill ha sex och kastar sig over en när man är trott och inte är sugen. Det är lite jobbigt men man får göra det bästa av situationen och lita på sin partner att det blir bra fastän man inte riktigt orkar just den kvällen.

Ah. ljuvliga minnen.Skäms
    ,--O-O
Svar på tråden Att bli avvisad gång på gång...