• småbarnsmamman

Snälla hjälp mig!! Jag orkar inte mer!

Finns det någon vänlig själ där ute som kan hjälpa en människa i kris?!?

Jag är en nybliven ensamstående mamma till två små barn.
    Här kommer min hemska historia av mitt liv tillsammans med en muslimsk man.

Jag blev tillsammans med honom 2008 och allt var jätte bra till en början, Jag blev gravid och nu började helvetet på jorden, Han började vilja förändra mitt utseende och klädstil.. Sa att en mamma till hans barn inte kunde se ut som en ho*a. Jag tänkte att det var för mitt eget bästa så jag gjorde som han sa..

Jag tappade sexlusten totalt när jag väntade barn men detta kunde han inte förstå, han förklarade det som mitt jobb att se till att han var tillfredställd och nöjd. Ville jag inte fick jag höra vilken värdelös fru jag var och hur dålig mamma jag skulle bli.  2009 fick jag min första son. Jag var i 7de himlen av lycka av att få en sådan perfekt son. En vecka efter att vi kommit hem från BB började tjatet om sex igen. jag förklarade många gånger att jag inte var redo och fortfarande  hade ont. efter  3 veckor  fick han nog av att vänta och våldtar mig. jag blir nu gravid med min andra. Han vägrar att låta mig göra abort för att det är mot hans kultur.. Nu börjar även den ekonomiska tortyren.. Det visar sig att mannen har varit spelberonende i alla år men inte visat det. Han börjar nu att slå mig om jag inte ger honom mina pengar så han kan spela. Nu efter många år av ekonomisk, sexuell, psykisk och fysisk misshandel har jag och mina två pojkar lyckats lämna denna hemska man..

Men nu sitter jag med en annan tung börda på mina axlar. jag har 130 000 i skulder, ingen säker lön då jag jobbar som timvikarie inom vården och helt utan anhöriga och vänner som kan hjälpa och stötta mig. Jag känner att livet och orken börjar rinna ur mig. Hur länge ska man orka vara stark när man står helt ensam??
    Jag har försökt börja betala av mina skulder men den lilla summan jag kunnat betala är bara räntan. Skulderna gör så jag mår fruktansvärt dåligt... jag känner mig som en värdelös mamma när jag inte ens kan få en ny lägenhet för att jag inte är kreditvänlig.. Snälla hjälp mig någon!!!!!!! En hysterisk mamma

• Svar på tråden Snälla hjälp mig!! Jag orkar inte mer!
  • Philippa

Vad exakt vill du ha hjälp med? Det finns budget och skuldrådgivare i alla kommuner, vill du har kontakt med dom ringer du till kommunen.

• tundra

Men om ni har lämnat så bor ni uppenbarligen någonstans. På skyddat boende eller hos en släkting/vän?

Hoppas ni mår bättre nu utan honom och att ni kan bygga vidare på det - att ni är tillsammans utan alla lögner och våld - dag för dag.

• småbarnsmamman

Jag har pratat med en skuldrådgivare här och hans svar till mig var att skuldsanering inte är möjligt p.g.a förnya skulder och att jag ska försöka få ett lån så jag blir av med räntan. Jag har ingen som kan hjälpa mig med detta och jag får inget alls. Jag försöker med vad som helst just nu. gör vad som helst för att bli av med mina skulder och få mitt liv tillbaka. snälla kom med tips på vad jag kan göra!!

• MammasPrinsar

Åh jag ber till Gud att du ska få det bättre! Gör ont i mig o höra att du har haft / har det så jobbigt! Men försök att tänk positivt för barnens skull! Klarar du inte att betala ca 2000 kr varje månad? Försök ring stället som du har lånat av och få till ett möte med de. Förklara din situation och försök kom överens om en bra lösning. Det viktigaste är inte att du har skulder, visst mår man dåligt av det men det är inte hela världen! Det viktigaste att du och dina söner ska ha det bra!
    Angående lägenhet kan du ta kontakt med någon kvinno jour eller socialen och berätta om din situation. Var i länet bor du? Om du bor i linköping skulle jag kunna fixa en lägenhet åt er.
    Snälla det finns hjälp att få, men det allra bästa hjälpen finns hos jesus. Sök dig till honom, be honom hjälpa dig så kan jag säga att jesus kommer hjälpa dig med allt , gäller bara att ha tro och inte förlora hoppet.

• Dexter dot com

Tror du får vara nöjd med att bara betala räntan tills du får bättre ekonomi alt fast jobb och kan ta ett lån. Det viktigaste är ju att skulderna inte går till kronofogden.

• straw2008

Fast "bli av med dina skulder" blir du ju inte om du inte betalar de ? 130 000 är verkligen ingen omöjlighet. O GRATTIS till att ha fått livet tillbaka !!

I kinamockaskogen.....
  • småbarnsmamman

Tack ni alla som tar er tid till att svara! Jag är grymt stolt över att ha klarat mig därifrån med livet i behåll. :) tyvärr har redan 84 000 gått till kronofogden och dom vill inte stoppa räntan så dom växer i rekordfart. Nu har jag fått reda på att 15000 till är påväg in om jag inte betalar dom snarast. Hur omänskligt är detta system. Hur kan dom fortsätta trampa på en människa som redan ligger?

• puss
    småbarnsmamman skrev 2014-03-19 10:54:08 följande:

Tack ni alla som tar er tid till att svara! Jag är grymt stolt över att ha klarat mig därifrån med livet i behåll. :) tyvärr har redan 84 000 gått till kronofogden och dom vill inte stoppa räntan så dom växer i rekordfart. Nu har jag fått reda på att 15000 till är påväg in om jag inte betalar dom snarast. Hur omänskligt är detta system. Hur kan dom fortsätta trampa på en människa som redan ligger?

Ring kf och gör en plan på delbetalningar.
  • puss

Ring också varje fordringsägare enskilt och be att få en deal på upplägg.

Svar på tråden Snälla hjälp mig!! Jag orkar inte mer!