• Anonym (k)

Bitit sönder kinderna, kan inte äta, är svullet och gör skitont

Ja, som rubriken säger. Sitter med isbitar i kinderna men det hjälper bara för stunden, jag kan inte äta någonting för jag kan inte gapa så stort och det är så svullet att jag ser ut som en jävla hamster i ansiktet. Har så sjukt ont!!! Har bitit i tungan också men det är inte lika illa.
    Är det bara att vänta på att det går över? Eller finns det någon huskur man kan ta till? Hjälp mig :(

• Svar på tråden Bitit sönder kinderna, kan inte äta, är svullet och gör skitont
  • Anonym (hmmm)

vad har du gjort så att du bitit så värts då? :P

• Anonym (k)
    Anonym (hmmm) skrev 2014-03-19 11:49:56 följande:
    vad har du gjort så att du bitit så värts då? :P
    Ett tonisk-kloniskt anfall i lördags
  • Anonym (hmmm)

aha ok...

Om du bet dig på insidan av kinden eller har blåsor eller sår i munnen.

Drick en kopp avsvalnat hallonbladste och håll kvar drycken i munnen i någon minut innan du sväljer. Drick två koppar till senare. Hallon hjälper till att läka öppna sår.

obs! detta är inte mitt råd, fann det på en blogg

• Mylla

Tror inte du kan få det att läka fortare, men det borde ju smärtlindras. Varför huskur?

• Anonym (k)
    Anonym (hmmm) skrev 2014-03-19 13:29:09 följande:
    aha ok...

Om du bet dig på insidan av kinden eller har blåsor eller sår i munnen.

Drick en kopp avsvalnat hallonbladste och håll kvar drycken i munnen i någon minut innan du sväljer. Drick två koppar till senare. Hallon hjälper till att läka öppna sår.

obs! detta är inte mitt råd, fann det på en blogg

Var får man tag på sånt? Tack för tipset! :)
  • Anonym (k)
    Mylla skrev 2014-03-19 13:36:22 följande:
    Tror inte du kan få det att läka fortare, men det borde ju smärtlindras. Varför huskur?
    Jaa men tänkte om det kanske fanns nåt sätt man kan smärtlindra utan mediciner eller så.. Jag börjar bli hungrig och yr! :(
  • Mylla
    Anonym (k) skrev 2014-03-19 14:16:58 följande:
    Jaa men tänkte om det kanske fanns nåt sätt man kan smärtlindra utan mediciner eller så.. Jag börjar bli hungrig och yr! :(
    Jag vet inget sånt. Jag tycker du ska ta medicin. Det finns medicin som lokalbedövar. Den smakar inte så gott.
    Prova att äta kräm/ fil/ soppa.
    Har du fått  i dig vätska?
  • Anonym (Dumt att bita)

Hallonbladste finns i hälsokostaffärer. För det mesta i alla fall! Smakar hö. 

Jag brukar av ren ovana bita mig i kinden till jag får typ ett köttsår, gör sjukt ont och man är svullen, så jag förstår att du lider! Är det riktigt illa brukar jag skölja munnen med whisky. Fräter som syra när man har det i munnen och man vill falla död ner, men efter det är det bedövat ganska länge och tror faktiskt att det läker snabbare. Känns som det i alla fall.

• Anonym (hmmm)
    Anonym (Dumt att bita) skrev 2014-03-19 14:28:18 följande:

Jag brukar av ren ovana bita mig i kinden till jag får typ ett köttsår, gör sjukt ont och man är svullen, så jag förstår att du lider! Är det riktigt illa brukar jag skölja munnen med whisky. Fräter som syra när man har det i munnen och man vill falla död ner, men efter det är det bedövat ganska länge och tror faktiskt att det läker snabbare. Känns som det i alla fall.
    desinfekterar om inte annat :)
  • Anonym (Dumt att bita)
    Anonym (hmmm) skrev 2014-03-19 14:54:01 följande:
    desinfekterar om inte annat :)
    Ja, precis, är väl det!
  • Anonym (k)
    Mylla skrev 2014-03-19 14:22:22 följande:
    Jag vet inget sånt. Jag tycker du ska ta medicin. Det finns medicin som lokalbedövar. Den smakar inte så gott.
    Prova att äta kräm/ fil/ soppa.
    Har du fått  i dig vätska?
    Finns det nåt receptfritt?
    Jag dricker genom ett sugrör, vatten och oboy och rinniga smoothies så jag ska få i mig nån form av näring iaf, men man blir inte mätt på det :( 
  • Anonym (k)
    Anonym (Dumt att bita) skrev 2014-03-19 14:28:18 följande:

Okej, tack! Ska kolla imorgon när de har öppet här i byn.

Jaa fyfan, tänk dig då att du legat och tuggat i kinderna i fem minuter :( Ska prova whisky, det brukar väl hjälpa mot det mesta :P
  • Wira
    Anonym (k) skrev 2014-03-19 16:32:49 följande:
    Finns det nåt receptfritt? Jag dricker genom ett sugrör, vatten och oboy och rinniga smoothies så jag ska få i mig nån form av näring iaf, men man blir inte mätt på det :( 

Xylocainsalva brukar jag ta på. Antingen smörjer man ut en klick eller så blandar jag upp med lite vatten och sköljer munnen (behåller det i munnen ett tag och spottar ut sen). Gör först ännu ondare men sedan är man bedövad tillräckligt länge för att hinna slänga i sig lunch/middag och borsta tänderna
  • Anonym (k)
    Wira skrev 2014-03-19 16:42:06 följande:

Xylocainsalva brukar jag ta på. Antingen smörjer man ut en klick eller så blandar jag upp med lite vatten och sköljer munnen (behåller det i munnen ett tag och spottar ut sen). Gör först ännu ondare men sedan är man bedövad tillräckligt länge för att hinna slänga i sig lunch/middag och borsta tänderna
    Åh vad bra, ska prova! Tack :)
    Det är liiite bättre idag smärtmässigt men kan fortfarande inte gapa, känns som att käken låst sig? Har ju haft käften stängd i flera dagar, så den har väl vant sig vid det läget... 
  • Anonym (Dumt att bita)
    Anonym (k) skrev 2014-03-20 10:03:38 följande:
    Åh vad bra, ska prova! Tack :)
    Det är liiite bättre idag smärtmässigt men kan fortfarande inte gapa, känns som att käken låst sig? Har ju haft käften stängd i flera dagar, så den har väl vant sig vid det läget... 
    Ja, så brukar jag också få. Som kramp i käken. Om du är i en hälsokostaffär och inhandlar hallonbladste, fråga dem om magnesium på en gång. Muskelavslappnande mineral, brukar jag ta när jag får sådan kramp. 
Svar på tråden Bitit sönder kinderna, kan inte äta, är svullet och gör skitont