• nevermind

Vad gör ni med skatteåterbäringen?

Hej!

Undanber mig vänligen men bestämt elaka kommentarer och gräl härinne! Var snälla mot varandra. Tack.

Om och om igen läser jag frågan "vad ska du göra med skatteåterbäringen?? Skrattande" Personligen anser jag att det är slöseri att "hitta" något att lägga pengarna på. Då är ju pengarna borta sen!

Jag kan dock absolut förstå att man behöver komma ifatt, men i så fall har man ju faktiskt inte hastigt och lustigt hittat något att slänga pengarna på utan det visste man sedan länge.

Personligen lägger jag pengarna på sparkontot. Klarade jag mig utan dem nu så klarar jag mig utan dem sen. Plockar ut dem när det dyker upp något, nytta som nöje. Men nöje har jag ju sparat till på ett särskilt nöjeskonto.

Så frågan lyder alltså: Vad gör ni med skatteåterbäringen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med skatteåterbäringen?
  • emmisss

Vi ser själva skatteåterbäringen som ett sparande...och pengar vi inte har räknat med...

Vi använder det på sommaren till tex till utlandssemester eller andra sommar aktiviteter.

Vi satsar stenhårt på att vara hemma båda två länge på sommaren med våra barn ca 10 veckor...det blir då inte så mycket pengar att röra sig med på sommaren, skatten gör att vi kan ha pengar till att göra roliga saker med våra barn! :)

• Hedebris

de kommer  åka rakt in på vårt hussparkonto detta året. Annars brukar de gå åt till semestern

• Limalie

Vi kommer ta endel av pengarna till att köpa lite saker inför kommande babyn och resten sparar vi. Fast ännu vet vi inte vad mannen får eller måste betala så kan ju bli att endel av pengarna går dit om han ska betala tillbaka.

• poirot

Sparkontot eller någon aktie tror jag.

Du är bara avundsjuk på min mustasch!
  • Lattjo

5000,- till nya cyklar till ungarna, om det blir något över åker det in på deras sparkonto (dom har ett gemensamt).

5000,- till bufferten.

5000,- till semester.

3000,- till julklappar.

1500,- till vinterkläder.

Resten får jag se vad jag gör med. Jag tycker att det är viktigt att spara men det är också viktigt för mig att leva och ha kul med barnen, så troligen kommer resten att spenderas på semestern. Jag och min kille har lovat mina barn och hans bästa väns barn att vi ska bjuda dom på gröna lund och sen ska vi ta en 24-timmarskryssning med barnen. Eftersom jag inte har någon semester i sommar heller så blir det nog inte så mycket mer. Utflykter till stranden, någon lekpark, skogen och leka på vår odlingslott så jag hoppas att 5000,- räcker till semestern :) Men vi får se! Om dom inte går åt till sommaren köper jag en kitchen aid för resten ;)

• umm abdilleh

Lägger det i spararhögen inför saud arabien flytt inom några få år

• Benbrott

Pengar är till för att spenderas så självklart kommer pengaran spenderas hej vilt, förmodligen på saker man egentligen inte behöver.

• nevermind
    umm abdilleh skrev 2014-03-19 17:00:51 följande:

Lägger det i spararhögen inför saud arabien flytt inom några få år

Svar på tråden Vad gör ni med skatteåterbäringen?