• SweetLi

HÖG risk på NUPP ! Orolig

Fick precis svar på mitt Kub/Nupp test att jag ligger som högrisk då jag fick
    1:140 och man bör ligga över 1:200 sa hon :( 

Blir sååååå orolig !

Ska göra ett MKP men undrar om någon av er haft så låga siffror och det ändå varit bra ? 

• Svar på tråden HÖG risk på NUPP ! Orolig
  • Teodorra

Jag hade 1:2 på första barnet och 1:257 på andra, båda frisk. Första barnet tog vi moderkaksprov, med andra gjorde vi inget fastän vi blev erbjudna tester pga det första barnets dåliga siffror. Visst finns det hopp!

• E2012smamma
    SweetLi skrev 2014-03-19 15:56:15 följande:

Fick precis svar på mitt Kub/Nupp test att jag ligger som högrisk då jag fick
    1:140 och man bör ligga över 1:200 sa hon :( 

Blir sååååå orolig !

Ska göra ett MKP men undrar om någon av er haft så låga siffror och det ändå varit bra ? 

Vad var det som gjorde att siffran blev hög? Va det nackspalten eller var det dina prover?

Tänkt att 1:140 är ganska lite ändå när man tänker efter. Inte ens 1% chans.

En vän till oss fick 1:240 och fick en fullt frisk bebis, på hennes var det endast blodproverna på henne som var avvikande inte något på bebisen
  • SweetLi

Det var nog proverna ... fick typ ingen info men bebisen såg frisk ut o lekte i magen.
    Hon sa att när hon slog ihop siffrorna med blodproverna blev det 1:140 och då rek de att man gör ett FVP alt MKP.
    Blev liksom en chock så jag glömde fråga om siffror mm :/

• E2012smamma
    SweetLi skrev 2014-03-19 17:54:40 följande:

Det var nog proverna ... fick typ ingen info men bebisen såg frisk ut o lekte i magen.
    Hon sa att när hon slog ihop siffrorna med blodproverna blev det 1:140 och då rek de att man gör ett FVP alt MKP.
    Blev liksom en chock så jag glömde fråga om siffror mm :/

Okej men ring och hör m barnmorskan imorgon. Skriv ner alla frågor du har å ring i lugn och ro!
  • Nina74

Fick 1/11 nackspalten var 3,6 eller 3,7 kommer inte ihåg riktigt. Gjorde MKP o det såg bra ut. Har nu en dotter som blir 6 år i sommar o är helt frisk. Hoppas det blir bra för dig!!

• SweetLi

Åh Tack Nina !! Är helt galet ororlig :( Ångrar faktiskt att jag gjorde testet ..
    På måndag gör jag MKP , nervöst

Svar på tråden HÖG risk på NUPP ! Orolig