bostödjare?boendestöd?
Hej
Någon som har boendestöd?
som kan förklara vad det är?
för jag kanske måste ha det sa socialen idag? fattade inget av vad de sa, mådde så dåligt
Hej
Någon som har boendestöd?
som kan förklara vad det är?
för jag kanske måste ha det sa socialen idag? fattade inget av vad de sa, mådde så dåligt
puffar på lite här
En boendestödjare är en person som kommer hem till dig och hjälper dig att bli så självständig som möjligt i vad det nu är du behöver hjälp med. D.v.s. de kommer inte göra saker åt dig, utan med dig. Googla på det om du vill veta mer.
Jag har haft det och har enbart gott att säga om det. Det är inget man kan tvinga dig till eftersom det är frivilligt. Vad det skulle innebära för just dig beror på vad du har för behov och vad du behöver hjälp med. Ta chansen!
okej
tack för svar :)
Gå in på din kommuns hemsida och läs vad de skriver om Boendestöd, eller bara googla på det så hittar du säkert bra info.
Är väl bara positivt med lite stöd i boendet. Tycker inte du ska ta det negativt, de har väl gjort bedömningen att du behöver lite hjälp.. Bara ta emot och försöka kämpa vidare. :) Eller?
Blir lätt så, hoppas det löser sig för dig iaf :)
Jag har boendestöd för att jag har aspergers och återkommande depressioner. Jag har haft två personer i ett år nu och jag tyckte det var jobbigt första gångerna, men sedan lossnade det och nu är jag otroligt tacksam för att jag har dem. De stöttar mig, ger mig ett socialt liv (jag brukar isolera mig långa perioder annars) och håller mig över ytan. De har blivit en trygghet för mig och det är skönt att träffa dem varje vecka och veta att de inte försvinner även om jag mår dåligt eller är jobbig, för det är deras jobb att fortsätta träffa mig ändå, typ..