• rellekickan

Foglossning..

vaknade i morse och hade ont i nedre delen av magen (mensverksliknande) och ryggen var inte helt ok, så jag googlade lite och hittade info om foglossning.

hade inte detta med förra barnet och blev förvånad över smärtan :/. någon här som har erfarenhet av detta och kan ge lite tips? 

• Svar på tråden Foglossning..
  • Siqueen93

Har varit på förlossningen och har gjort VUL för att jag hade fått så många sammandragningar och har foglossning är i v.28 som tur var så visade det att jag inte öppnat mig så går här hemma med foglossning och sammandragningar. Detta är mitt första barn med så vet inte riktigt hur en riktig värk ska kännas därför jag fick åka in då min barnmorska tyckte det. Åk in och kolla dig så du inte har öpnnats om du känner att de blir tätare och mer ont. 

• rellekickan
    Siqueen93 skrev 2014-03-19 18:00:20 följande:
    Har varit på förlossningen och har gjort VUL för att jag hade fått så många sammandragningar och har foglossning är i v.28 som tur var så visade det att jag inte öppnat mig så går här hemma med foglossning och sammandragningar. Detta är mitt första barn med så vet inte riktigt hur en riktig värk ska kännas därför jag fick åka in då min barnmorska tyckte det. Åk in och kolla dig så du inte har öpnnats om du känner att de blir tätare och mer ont. 
    Jag minns hur en värk känns men detta är lite annorlunda på något sätt, tror ej det är värkar för dom avtar några dagar sen kommer dom igen, är själv i v 22 nu.
    men för säkerhets skull så ringer jag BM i morgon o frågar. man vet ju aldrig om allt är som det ska.
  • Neithotep

Ett tips som jag tycker funkar bra är att sova med en kudde mellan knäna, jag har inte lika ont när jag vaknar då. Har haft något bälte kring höften (kom inte ihåg vad det kallades) någon av graviditeterna men tyckte inte att det hjälpte något. Får mer ont om jag går i högklackat, går i trappor, skurar golv och så.. Försöker att inte ligga och vila på hårt underlag (exempelvis kökssoffan), får mer ont när jag stiger upp då.. 

Svar på tråden Foglossning..