Hur tidigt började ni känna symtom efter ÄL ?
Hur tidigt började ni känna av era symtom i er graviditet?
Kan man känna något direkt efter en ÄL ?
Hur tidigt började ni känna av era symtom i er graviditet?
Kan man känna något direkt efter en ÄL ?
Faktisk så kände jag något som mensvärk efter några dagar o sen gick det över nästa dag o fram tills jag plussade kände jag stickningar på äggstockar hela tiden o så brukat det inte vara.. Vad känner du?
Jo, plus att det ibland "fladdrar till" där nere när jag sitter ihop kurad. Svin skumt!
Ok brukar du ha det så?? Förresten jag fick också huvudvärk när jag hade mensvärk några dagar efter äl vet ej exakt... Jag håller tummarna för dig ;) uppdatera vad du känner varje dag??
Hur länge har su försökt bli gravid?
Nej, brukar nog inte ha så.
Jag har en son som snart blir 4, han blev till på första försöket. Nu är vi inne på 8:e med syskonet! Har fått ganska oregelbunden cykel efter mitt första barn.. Men beräknar att få mensen den 30/3.
Allt kändes som det brukar göra, inget utöver det vanliga. Graviditetssymptom hade jag få och fick väll runt v 6-7 första.
Jag känner även av en typ av "träningsvärk" där nere... som att jag gjort situps. Minns inte att jag kände något med sonen. Då kände jag bara av att brösten började ömma lite smått (vilket det även brukade göra innan mens) så tänkte inte mer på det. Men när mensen aldrig kom testade jag, och då fick jag ett plus :)
Mådde bra under hela graviditeten, förutom foglossning och att jag samlade på mig mkt vätska plus mkt fostervatten. Fick högt blodtryck mot slutet, och kräktes en gång veckan innan han kom. Men annars mådde jag kanoners! JA, jag var väl lite trött där första veckorna och hade lite huvudvärk i v 17... men annars som ingenting. Trodde inte på att jag var gravid, förrän ultraljudet ;)
Men nu känns det väldigt annorlunda...
Jag kände av livmodern någon dag efter ägglossning som höll i sig 3-4dgr. Lite som mensvärk fast 2v innan beräknad mens, men sen när molvärken försvann så funderade man ju såklart om man inbillat sig. Tog gravtest ngn dag efter beräknad mens och det visade sig att jag var gravid :)
Hej!
Jag plussade för ca en vecka sedan och är nu i vecka 5 och är gravid för första gången.
Jag blev förvånad att det gick så fort (första gången vi försökt efter ett positivt ÄLtest)
Just därför letade jag nog inte efter typiska symptom och kan därför säga vad jag reagerade på som jag vet inte var inbillning/önsketänkande.
Jag fick ca en vecka innan mens i tre dagar framåt som stickningar långt ner i magen. Som om små djur bet mig. Detta varade ganska kort, kanske 10 sekunder varje gång men det skedde några gånger per dag i ca tre dagar som sagt.
När detta avtog, 4-5 dagar innan bim så började jag känna som molande värk som jag brukar ha innan mens.
Det varade en dag sen tog en annan känsla över i magen. En lätt molande känsla som är svår att beskriva, men den kändes inte som mensvärk. Nästan som en spänning i magen är väl det bästa jag kan beskriva. Tre dagar innan bim fick jag ett plus på testet.
Inga spända, ömma bröst eller andra typiska symptom som man brukar läsa om.
Men dessa var tydliga för mig att något inte var som det brukar och när plusset kom blev jag i ärlighetens namn inte så förvånad, jag kände så tydligt att något annat hänt i kroppen utöver det vanliga
Hoppas det går bra för er alla som hoppas på bebis! Själv håller jag tummarna för att detta ska gå vägen nu, men det är skönt att veta att jag kan bli gravid även om det inte skulle gå som man vill denna gång.
Har haft 3 dagar efter äl:
Humörsvängningar från gråt till skratt och ilska
Kännt mig lite öm i livmodern
Fick hugg upp i livmodern, typ som sendrag eller strålning!
Känner mig svullen i magen!
Känns annorlunda i ljumskarna!
På ca 4 dagen efter äl:
Mensvärk samt bak i ryggen!
Frusit om mina fötter väldigt mycket och varit lite frusen på resten av kroppen!
Kändes som jag har börjat gå mer isär med benen!
Mindre matlust!
Tycker jag ser blodådrorna lättare på brösten!
Är omföderska..