• Anonym (Fundersam)

Hänga upp tavlor på sig själv!!!!

Min sambo har blivit fotograferad av en blivande fotograf. Han fick en bildserie om 5 bilder. Han vill självklart hänga upp dom på väggen. Är det bara jag som tycker att det är lite ego att göra så??? Känns lite skumt bara....ok 1 bild men 5!! Ärligt.....är det konstigt eller är det bara jag som har dåligt självförtroende

• Svar på tråden Hänga upp tavlor på sig själv!!!!
  • Anonym (u)

Jag har speglar så jag behöver inte ha bilder på mig själv på väggarna. Jag håller med dig

• Anonym (ler)

foton på väggen brukar man väl ha av sina barn, bröllopsfoton och ev andra släktfoton men foton på sig själv när man är vuxen? haha jag blev lite  full i skratt

• Anonym (ler)

ett tips: min fd hade ett gammalt foto på sig själv som han tyckte var kul så han ville ändå ha det kvar men inte framme...vi hängde det på toaletten, till gästers förtjusning Glad

• Anonym (Narcissus)

Känns klart ego tycker jag. Som sagt, en bild kan man ju kanske ha förståelse för - om den sitter vid din sida av sängen eller liknande... men FEM??? Narcisisst (hur det nu stavas) kanske?

• taquine

Låter lite overkill, en i sovrummet eller nåt räcker väl gott. Personligen är jag allergisk mot megafoton av ungar, brudpar etc. i V-rummet

Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Anonym (jadu)

Jadu... Vad är det för slags foton egentligen? Porträttfoton på sig själv kanske känns lite sådär. Men jag känner folk som har andra typer av foton på sig själva uppsatta, när de utövar någon sport eller mer abstrakt tagna foton. Det framstår mindre märkligt då.

• studentbruttan29

Öööh, men näää. 

• Anonym (haha)

Dom behöver ju inte sitta uppe i vardagsrummet kanske ;) 
    Men i sovrummet eller så, visst! Blanda med lite bilder på dig så ser det inte lika ego ut. 

• Anonym (Fundersam)

Bilderna är bara på huvudet så att säga och dessutom hänger alla 5 på en rad på ena väggen (det första man ser) i vardagsrummet. Bilderna är jättefina inget ont om det men det känns bara så märkligt.

• taquine
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-03-19 21:23:38 följande:
    Bilderna är bara på huvudet så att säga och dessutom hänger alla 5 på en rad på ena väggen (det första man ser) i vardagsrummet. Bilderna är jättefina inget ont om det men det känns bara så märkligt.
    Men har du inget att säga till om vad som ska hänga på väggarna ?
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Anonym (haha)
    nej, skulle inte ha i vardagsrummet. Flytta till sovrummet. Vi har en stor på båda oss i hallen iofs, haha. Är väl också lite ego helt enkelt. Men är man ett snyggt par så är man!
  • Anonym (samma här)

Haha :). När jag träffade min man hade han flera bilder på sig själv i sitt vardagsrum. Dock var det ju inga profilbilder, utan bilder på honom när han gjorde något speciellt (sport). Jag tyckte det var skitkonstigt. När vi flyttade ihop ville han ha kvar dem på väggen, men jag vägrade. Han fick ha dem på sitt skrivbord om han absolut ville titta på sig själv. Skulle inte få för mig att hänga upp en massa bilder på mig själv när jag utövar mina intressen. Inte på vardagsrumsväggen iallafall.

Och det roliga var att när jag första gången var hemma hos svärfar så hade han tapetserat en hel vägg med bilder av sig själv, utövandes sina intressen. (och bara nån enstaka på sina barn). Äpplet föll alltså inte långt ifrån trädet :). Fast min make har fattat nu och det hänger bara nån sån bild på väggen, blandat med bilder på mig, vår familj osv. Men det krävdes vägran från min sida.

• Dixie

Ganska konstigt, möjligtvis 1 bild!
Svar på tråden Hänga upp tavlor på sig själv!!!!